Проверката включва сваляне на показанията на електромера на място в присъствието на клиента или негов представител, и проверка на електромера. Ако еталонният уред отчете разлика, по-голяма от допустимата (около 2 %, според класа на електромера), на клиента се връща разликата в сметките за последните 6 месеца. Процентът на намалението се определя като от отчетения процент на отклонение се извади процента на допустима грешка.
Клиентът може да се наложи и да плати по-висока сметка, в случай че еталонният уред покаже, че електромерът отчита по-малко и над допустимата грешка. При всички случаи нередовният електромер се подменя, обясни Димитрова. По думите й при над милион електромери, които "Енерго-Про" обслужва, е съвсем нормално 10-15 да се окажат неточни.
Репортер на Дарик присъства на една от проверките днес в кв."Левски". Екип на "Енерго-Про" засече с еталонен уред електромер, навъртял сметка от 237 лева за януари, или над два пъти повече от предходния месец. Проверката установи, че електромерът отчита в нормите. Жилището се обитава от възрастна жена, чиято пенсия е 200 лева. Твърде високата сметка за ток кара синът й да поиска проверката на електромера.
Проверките на "Енерго-Про" продължават до края на седмицата. В цяла Североизточна България ще бъдат направени около 1000 засичания на електромери с еталонен уред. По време на тази кампания проверките са безплатни за клиентите, уточни шефът на отдел "Обслужване на клиенти" в "Енерго-Про".
През последните 10 дни в "Енерго-Про" са постъпили 1086 жалби за драстично високи сметки. Проверка се прави на всеки един случай, като на клиентите ще бъде отговорено в срок, увери Димитрова.
Единични са случаите на жалби за неработещи часовници. Когато се установи, че този елемент на електромера не работи, той се подменя. В сметката за консумирана електроенергия пък се прави корекция, така че да отговаря на потреблението.
Още по темата (341): | |