Обобщените резултати сочат, че най-често срещани са артикулационните нарушения. През периода е констатирана тенденция на известно понижение в броя им, който, обаче, отново се е увеличил през последната година. Такъв проблем е установен през учебната 1998-99 година при 14%, а в началото на 2008-09 - при 11% от децата.
Констатирана е и тенденция на постепенно увеличаване на броя на децата с общо недоразвитие на речта, които в началото на периода са били 0.6, а вече са 1.3 % от обхванатите в проучването. Затруднения в правилното боравене с езика имат предимно децата в предучилищните групи на детските и учениците в първи клас. С малки стойности, но трайно, нараства и броят на малчуганите с комбинирани речеви нарушения, който е достигнал от 0.01 % в началото на периода до 0.4 % през първия срок на настоящата учебна година.
Източник: Агенция "Фокус"