182 джета регистрирани от началото на годината в Морска администрация
182 джета са регистрирани от началото на годината в Морска администрация - Варна. Това заяви кап. Валентин Енчев директор на МА - Варна. Той добави, че като общи заключение за сезона може да се изведе факта, че броя на регистрирани джетове през тази година е със 108 броя повече в сравнение с миналата година, когато са били регистрирани едва 74. Броя на регистрираните плавателни съдове е 65, което е с 22 повече от 2010 година когато са били регистрирани в Морска администрация - Варна едва 43 плавателни съда, които са предимно туристически корабчета.
Кап. Валентин Енчев посочи, че по отношение на проверките извършени от инспекторите има издадени 82 констативни протокола, от които 28 акта за административни нарушения. Той добави, че най-често срещани нарушения продължават да бъдат нерегестрираните джетове, която тенденция се задържа през цялото лято. "Тук виждаме и най-големите проблеми с нерегистрираните джетове", каза специалистът.
Той обясни, че когато инспекторите засекат нерегистрирани джетове в морето много често лицето, което го управлява няма документ за самоличност. От там процедурата е човека да бъде изкаран на брега, да бъде повикана "Гранична полиция" да се изиска документ за самоличност, която процедура отнема много време и не винаги могат да се заловят нарушителите. По думи на Енчев през есента след края на активния летен сезон специалистите ще се опитат да намерят решение именно на този проблем, а именно как по-лесно да бъдат задържани такива плавателни съдове.
"Ясно е, че когато в морето бъде установен такъв плавателен съд, той трябва да бъде конфискуван и оставен на място за съхранение, докато лицето си поеме съответното наказание и си регистрира джета", категоричен бе директорът на Морска администрация - Варна. Той добави, че сред другите нарушения, които са констатирани през това лято са заловените лодки и корабчета за развлечение с повече от разрешения брой пътници на борда. Това според него е и сред най-грубите и опасни нарушения, които се констатират. Няколко са случаите на кораби нарушили района за плаване, което е характерно особено за рибарски лодки. Друг тип нарушения, на които попадат инспекторите е липса на спасителни и противопожарни оборудвания.
"Това са по-редките нарушения, които се дължат преди всичко на несериозното отношение от страна на превозващите, но това са неща, които се коригират бързо", категоричен бе кап. Енчев. Няколко констативни протокола са издадени този сезон за акустиране на плажната ивица в разрез с правилата за качване и слизане. Кап. Валентин Енчев заяви, че това са най-честите нарушения констатирани през това лято, като коментира, че от тук нататък предстои много работа, тъй като има база на която да стъпят за анализи и следващия сезон да бъде по-лек.
Източник: Радио "Фокус"