© Impact Press Group | | Още 600 кв. м дупки с дълбочина над 7 см остава да бъдат запълнени в рамките на аварийния ремонт по варненските улици, стана ясно на днешната пресконференция на кмета Кирил Йорданов, на която присъстваха и граждани. Ремонтите ще продължат с голяма интензивност, но всичко зависи от времето, каза кметът. Неговият заместник арх. Венелин Жечев коментира, че най-дълбокият кратер е бил измерен в района на спирка „Почивка" и гимназиите - 24 см.Кирил Йорданов заяви, че е в състояние всяка седмица по време на брифинга си да изнася информация за некачествената работа по улиците и поясни, че в договорите с фирмите има клаузи за гаранционни срокове - 1 г. за кръпка и 3 г. за цялостен ремонт. Заповедта за следене на всички обекти в рамките на 30 работни дни пък е връчена на арх. Жечев в края на януари. Последният поясни, че парите за ремонтите се превеждат едва след подписването на протокол за обема и качеството на свършената работа.
Община Варна е внесла десетки искове в съдилищата, с които съди фирмите за стотици хиляди левове, подчерта Кирил Йорданов, като каза, че за некачествени прокопавания вече има не малко спечелени дела. Кметът изнесе информация и за това как през годините общината е инвестирала в пътната инфраструктура. Съгласно данните, пътната мрежа във Варна е общо 864 км., от които ново строителство са 49 км., построени само от 2005 насам. Съотношението кърпежи към ново строителство пък е 1:5, (4 млн. лв. към 20 млн. лв.).
Ако през 2006 за ново строителство в бюджета са заделени 1,7 млн. лв., то през 2009 те вече са се увеличили на 13,6 млн. лв. Това се отразява и на статистиката на пътно-транспортните произшествия, която Йорданов цитира. През 2006 ПТП-ата са 7 725, а през 2009 г. - 5 600, за три години тежките произшествия са намалели с около 200, а загиналите в катастрофи са почти двойно по- малко; същото се отнася и за ранените - ако през 2006 те са били 782-ма, през 2009 вече са 404-ма души.
Източник: Днес + |