Цената на билетите няма да бъде променяна. Целта е да се оптимизират разходите, като за това допринася и новият подвижен състав, обясни кметът Иван Портних и припомни, че за първи път от години за миналата "Градски транспорт" е на печалба от 300 хил. лв. Тъй като новите автобуси са икономични, пада и разходът за гориво.
Ще бъде въведена нова безкондукторна билетна система. Разписанията ще бъдат така синхронизирани, че всеки пътник да може да се прикачи с билет от 1 лв. и да стигне до всяка една точка на града. Той няма да бъде за дадена линия, а за определен интервал от време. Така ще се избегне дублирането на линии и ще може да се следи пътникопотока.
Кондукторките, които в момента таксуват в автобусите, няма да бъдат съкращавани. Те ще поемат функциите на контрольори след въвеждане на системата.
По проекта се предвижда да бъде избран един от двата маршрута с дължина около 15 километра:
От терминала в кв. "Владислав Варненчик" по булевардите "Константин и Фружин" - "Трети март" - "Януш Хунияди" - "Сливница" - "Хр. Смирненски" - "Владислав Варненчик" - "Мария Луиза" - "Осми приморски полк" - "Васил Левски" - ул. "Василаки Пападопулу" до терминал "Бриз".
От От терминала в кв. "Владислав Варненчик" по булевардите "Константин и Фружин" - "Трети март" - "Януш Хунияди" - "Владислав Варненчик" - "Мария Луиза" - "Осми приморски полк" - "Васил Левски" - ул. "Василаки Пападопулу" до терминал "Бриз".
Навсякъде трасетата ще бъдат изцяло рехабилитирани с подмяна на подземната инфраструктура. Ще бъдат изградени и 16 км велоалеи, които няма да покриват успоредно навсякъде маршрута. Проектът трябва да се реализира до края на годината.