През 2009 г. се очакват да бъдат отпуснати 5 млн. евро финансиране по секторните програми „Леонардо да Винчи" и „Грюндвиг" за обучение на българските граждани в чужбина и сътрудничеството между български и европейски организации в сферата на професионалното образование и обучение, и образованието за възрастни. В тази връзка на 21 януари 2009г. в гр. Варна, х-л „Аква", Център за развитие на човешките ресурси (ЦРЧР) ще проведе информационен ден по секторните програми „Леонардо да Винчи" и „Грюндвиг" на Програма „Учене през целия живот".
В рамките на семинара експертите от ЦРЧР ще предоставят информация за възможностите, които се предлагат на представителите на бизнеса за подобряване на квалификацията и уменията на техните служители. Ще бъде предоставена и информация за възможностите на български граждани да участват в обучителни дейности в чужбина, чрез които да усвоят знания, умения и квалификации в посока на своето професионално и личностно развитие. Сутрешната работна сесията ще бъде посветена на същността и дейностите на двете секторни програми на Програма „Учене през целия живот".
По време на следобедната сесия експертите от Център за развитие на човешките ресурси ще предоставят разяснения относно формулярите за кандидатстване по дейност „Мобилност" на секторна програма „Леонардо да Винчи" и съпътстващите документи Europass за кандидатстване по тази дейност; „Партньорства за познание" и „Работни ателиета - семинари" на секторна програма „Грюндвиг". Крайните срокове за подаване на проектни предложения са 06 февруари 2009г. за дейност „Мобилност" на програма „Леонардо да Винчи" и 20 февруари 2009 г. за дейностите „Партньорства за познание" и „Работни ателиета - семинари" на програма „Грюндвиг". Кандидатстването се извършва към Център за развитие на човешките ресурси съобразно публикуваните на интернет страницата на Центъра покани. Повече информация относно на Програма „Учене през целия живот", както и поканите за подаване на проектни предложения може да намерите на интернет страницата на ЦРЧР - http://www.hrdc.bg . |