Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Бизнес
Криминални
Институции
Други
Читателски
56,3% е ръстът на жалбите в КЗП – Варна през 2011 г.
Автор: Екип Varna24.bg 14:25 / 11.01.2012Коментари (0)827
1352 жалби и сигнали са постъпили в Регионалната дирекция на Комисията за защита на потребителите /КЗП/ във Варна през 2011-та година. Това каза директорът на дирекцията Илиян Станоев. Това е значителен ръст спрямо 2010-та година, когато подадените жалби и сигнали са били 865. През 2009-та година жалбите са били 550. В процентно отношение ръстът на жалбите спрямо 2010 е 56,3%, а спрямо 2009 - 145,8%.

Според Илиян Станоев - увеличението на жалбите се дължи на няколко основни фактора. Първият е във връзка с повишаването на потребителската култура на българския потребител в години на криза. Заради ограничения бюджет, с който разполагат, потребителите търсят все по-често своите права, за да защитят всеки платен лев. Кризата е направила и търговците по-коректни. В началото на 2010-та година се е наблюдавала тенденция във връзка с използването на нелоялни търговски практики. В края на годината тези практики се използват все по-малко. По думи на Илиян Станоев - търговците вече се съобразяват с нормативните изисквания и обявяват своите промоции, съобразявайки се с наличните количества на продуктите. Друга тенденция, която се забелязва при търговците, е прилагането на добри търговски практики или търговска политика.

"Въпреки че това не е нормативно уредено и търговците нямат задължение да го правят, някой големи търговски вериги обявяват предварително на своите потребители и клиенти, че при закупуване на продукт от съответния магазин, потребителят има право в седем дневен срок да върне продукта и да го замени с друг такъв от търговския обект", каза Илиян Станоев и допълни, че това изискване в Закона е разписано само за сделки от разстояние. Според Илиян Станоев - използването на добрите търговски практики ще продължи да се разширява, защото конкуренцията между самите търговци е голяма.

"Повишаването на подаваните жалби и сигнали се дължи и на доверието на потребителите към институцията. Няколко са начините за подаване на жалби и сигнали - на място, по пощата и по електронен път. Ние сме отворени към потребителите, дори и когато не става въпрос за жалби от компетенцията на комисията", каза още Станоев.

Източник: Радио "Фокус"








Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Актуални теми
Катастрофи в България
Зима 2024/2025 г.
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Бюджет 2024
51-ото Народно събрание
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре (465) 14%
Добре, но можеше и по-добре (453) 14%
Не се справи (638) 19%
Пълна трагедия (1760) 53%

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: