8000 майки на опашка да стават тайни клиенти

Автор: Екип Varna24.bg
Коментари (1)
16:50 / 18.03.2010
2077
Майки, безработни и пенсионери се редят на опашка за тайни клиенти. Сравнително новата услуга за бизнеса разцъфтява в условията на криза, казва Димитър Димитров - търговски шеф на единствената варненска фирма, която я предлага - "Шопикс". Тя е наела вече 1000 души, а в базата й данни за работа чакат ред още 8000. Селекцията се прави по умения за наблюдателност и възможности за оценка на определени стандарти. Наетите могат да си докарат от хонорари до хилядарка на месец. Тайните клиенти влизат по ресторанти, следят за усмивката и външния вид на сервтиьори, начина и времето на обслужване, консултация по менюто и изпращане на гостите. При криза, когато предлагането е едно и също и цените са изравнени, фирмите залагат да ударят конкуренцията с добър персонал и качествено обслужване. Тайният клиент е като полицай на пътя - знаеш ли за него, набиваш спирачки, казва фирменият шеф. Популярната още като детективска програма се използва във верига ресторанти, бензиностанции, а вече и от някои електроразпределителни дружества, които искат да вдигнат аршина на обслужването и да намалят недоволството на масовия клиент. В такива случаи се разиграват сценарий със спрян ток заради неплатена сметка или елавария и се засича времето и културата на реакция от страна на служителите. Налага се тайните клиенти да разиграват и негативни ситуации, като например със счупена чиния в заведение, и се следи как действа сервитьорът в трудни и необичайни моменти - дали ще се усмихва, или ще нахока клиента. Като всяка професия и тази крие рискове. В случая най-голямата опасност идва при разконспириране на мистериозния клиент, който може да бъде заплашен с бой или изгонване. С таен клиент се засича и бдителността на охраната в трезора, като се оставя забравен багаж. Ако той вдигне на крак гардовете, значи добре си вършат работата.

Таен клиент поне два пъти месечно вкарват в заведенията на веригата "Хепи" у нас. Други фирми ползват услугата, която работи по американска система, по-кампанийно, но това пак дава резултат. Пълните доскоро хотели по морето се скъпели да плащат за услугата, но до новия сезон 2010 все по-често смятат да отделят стая и нощувка за тайни клиенти, за да проверят обективно качеството на обслужването. В морския бизнес пък се прави проучване на конкуренцията, на нейните тарифи и услуги. Бизнесът с тайния клиент и оценка на потребителското обслужване сигурно е от малкото, които бележат ръст и за миналата година се отчита скок от 20% спрямо предходната.

Източник: в. "Стандарт"


Виж коментарите (1)
Още новини от Новини от Варна:
Близо 200 ученици от гимназия във Варна участваха в срещи за риск...
И Варна обяви грипна епидемия
Служител на известна бензиностанция във Варна я обра, осъдиха го
Извънредно от РЗИ-Варна, очакват се противоепидемични мерки
Кметът Благомир Коцев проведе важна среща
Големи промени за бездомните животни: Въвеждат зоополиция във Вар...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).