8000 майки на опашка да стават тайни клиенти

Автор: Екип Varna24.bg
Коментари (1)
16:50 / 18.03.2010
1992
Майки, безработни и пенсионери се редят на опашка за тайни клиенти. Сравнително новата услуга за бизнеса разцъфтява в условията на криза, казва Димитър Димитров - търговски шеф на единствената варненска фирма, която я предлага - "Шопикс". Тя е наела вече 1000 души, а в базата й данни за работа чакат ред още 8000. Селекцията се прави по умения за наблюдателност и възможности за оценка на определени стандарти. Наетите могат да си докарат от хонорари до хилядарка на месец. Тайните клиенти влизат по ресторанти, следят за усмивката и външния вид на сервтиьори, начина и времето на обслужване, консултация по менюто и изпращане на гостите. При криза, когато предлагането е едно и също и цените са изравнени, фирмите залагат да ударят конкуренцията с добър персонал и качествено обслужване. Тайният клиент е като полицай на пътя - знаеш ли за него, набиваш спирачки, казва фирменият шеф. Популярната още като детективска програма се използва във верига ресторанти, бензиностанции, а вече и от някои електроразпределителни дружества, които искат да вдигнат аршина на обслужването и да намалят недоволството на масовия клиент. В такива случаи се разиграват сценарий със спрян ток заради неплатена сметка или елавария и се засича времето и културата на реакция от страна на служителите. Налага се тайните клиенти да разиграват и негативни ситуации, като например със счупена чиния в заведение, и се следи как действа сервитьорът в трудни и необичайни моменти - дали ще се усмихва, или ще нахока клиента. Като всяка професия и тази крие рискове. В случая най-голямата опасност идва при разконспириране на мистериозния клиент, който може да бъде заплашен с бой или изгонване. С таен клиент се засича и бдителността на охраната в трезора, като се оставя забравен багаж. Ако той вдигне на крак гардовете, значи добре си вършат работата.

Таен клиент поне два пъти месечно вкарват в заведенията на веригата "Хепи" у нас. Други фирми ползват услугата, която работи по американска система, по-кампанийно, но това пак дава резултат. Пълните доскоро хотели по морето се скъпели да плащат за услугата, но до новия сезон 2010 все по-често смятат да отделят стая и нощувка за тайни клиенти, за да проверят обективно качеството на обслужването. В морския бизнес пък се прави проучване на конкуренцията, на нейните тарифи и услуги. Бизнесът с тайния клиент и оценка на потребителското обслужване сигурно е от малкото, които бележат ръст и за миналата година се отчита скок от 20% спрямо предходната.

Източник: в. "Стандарт"


Виж коментарите (1)
Още новини от Новини от Варна:
Ето къде във Варна няма да има ток днес
Ето къде във Варна утре няма да има ток
Синоптиците казаха какво ще бъде времето по морето утре
Стартира кръводарителска кампания във Варна
Бременната украинка, която бе нападната в центъра на Варна: Нищо ...
Спират движението в м-ст "Пчелина" заради довършителните работи п...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).