8693 сигнали са обработени в Община Варна през 2018 г.
В периода от 01.01.2018 г. до 31.12.2018 г. чрез различни комуникационни канали в Община Варна са получени, регистрирани и обработени 8693 бр. сигнали, в т. ч.: телефон на дежурен по община, potrebitel@varna.bg, signali@varna.bg , "горещ“ телефон, електронна поща на служители в администрацията, delovodstvo@varna.bg, adm_obsluzhvane@varna.bg), информационен център.
Приключени са 7076 броя сигнали, препратени по компетентност – 1512, а в процес на обработка – 105, съобщават от дирекция "Управление на човешките ресурси и административните услуги“. Всички възможности за подаване на сигнали от физически и юридически лица са достъпни в сайта на Община Варна www.varna.bg.
Алгоритъмът на обработка предвижда регистриране на сигнала в Административната информационна система, който става част от общия документооборот. С цел по-добра оптимизация за реакция, е изработен програмен продукт - електронен регистър, в който се въвеждат всички сигнали от гражданите. Там се отразява и цялото движение на подадената информация - от постъпването до приключването на обработката и реакцията по сигнала. Положителни страни от внедряване на системата са спестяване на време за подготовка на необходимата информация и изпращане на отговор до подателя, както и осъществяване на по-добър контрол.
В общинската администрация постъпват сигнали на граждани и чрез посредници - различни платформи за публична комуникация. Получените по този ред сигнали се регистрират на името на гражданина, подал сигнала, а не на платформата, чрез която е препратен. Съответният отговор се изготвя и изпраща на гражданина, на посочения от него адрес, посочват още от дирекцията.