© Varna24.bg | | Ремонтите по автомагистрала „Хемус" ще приключат след около 3 седмици. Това обеще вчера шефът на Агенция „Пътна инфраструктура" Божидар Йотов, който инспектира рехабилитирания участък от аутобана в района на Девня. Проблемът, който съществуваше с „Автомагистрали Черно море", вече е изчистен. Фирмата е прекралила работата си в шуменския участък от пътя заради финансови затруднения. Всичко вече е решено и ще приключим ангажимента си до зададения срок, увери изпълнителният директор на компанията Димчо Димов.Ремонтът на отсечката под разпореждане на Областно пътно управление - Варна е глътнал около 2,4 млн. лв. С парите е извършено цялостно преасфалтиране на 92 000 квадрата, като са обхванати и всички съоръжения от Варна до пътен възел Невша. Изкърпени са и 12,6 дка дупки. При ремонтите са спестени около 30 000 лв. от първоначално заложения бюджет.
Още 27 километра от републиканската мрежа ще бъдат изцяло ремонтирани през тази година в региона, посочи Йотов. Като подобекти от Оперативна програма „Регионално развитие" ще бъдат рехабилитирани 4 участъка от пътищата Варна - Добрич и Шумен - Девня - Ветрино - Векилски. Сумата, която ще бъде отделена за тях, е в размер на 10 млн. лв.
1,5 млрд. лв. са необходимите средства за цялостно преасфалтиране на републиканската пътна мрежа, каза Йотов. През тази година заложените средства за пътна поддръжка са едва 68 млн. лв., припомни той. Това е и една от причините да се бавят плащанията за фирмите изпълнителки. От началото на годината нямаме преведени никакви средства от страна на държавата, посочи управителят на „Пътища и мостове" Росен Колелиев. Той коментира, че ползите от цялостното преасфалтиране ще се стопят много бързо, защото не се полагат последващи грижи за настилката. Ниските цени, които фирмите предлагат в търговете за пътно поддържане, са бомба със закъснител, смята още Росен Колелиев. Той предрече, че ако не тръгне усвояването на европейските средства, ще има много фалити на фирми и сериозни съкращения на персонала в онези, които все пак успеят да се задържат на пазара. Според Колелиев е необходимо да се промени цялостната държавна политика в областта. Трябвало да се заложи на новите, по-издръжливи материали, вместо да се правят компромиси и след няколко месеца настилката да се компрометира.
Източник: в. "Позвънете новини" |