Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Бизнес
Криминални
Институции
Други
Читателски
Антон Атанасов: Хората ни се подиграват, че им е по-изгодно да пътуват с такси, вместо с автобус
Автор: Екип Varna24.bg 08:45 / 13.02.2016Коментари (7)7416
© Varna24.bg
Антон Атанасов
Цената на таксиметровия превоз за километър не трябва да е по-ниска от билетчето в градския транспорт, за да не влизат двата бранша в пряка конкуренция, заяви пред Varna24.bg Антон Атанасов, управител на ОК такси във Варна

Г-н Атанасов, можем ли да говорим за война в таксиметровия бранш?

Думата война е твърде пресилена, защото в момента има конкурентен спор между фирмите, тъй като минималната цена на таксиметровите услуги във Варна е толкова занижена, че тя не отговаря на разходите на таксиметровите шофьори. От там се получава това напрежение. Бих казал, че решението е взето поради някакъв натиск в общината, в защита на определени интереси или от хора, които са напълно безхаберни и не са от бранша. Напрежението идва от там, че в момента при тази цена колегите работят под себестойност на услугата, която предлагат. Всички граждани и организации им се иска да предлагаме една много по-евтина услуга, но една услуга за да е сигурна, за да е качествена, да е на европейско ниво, тя трябва да има нужната цена, за да може калкулира печалби и за да може този бранш да съществува. 
За мен най-важното е, че Община Варна давайки разрешителни на всичкитези автомобили, които са действащи към този момент, преди появата на тази нова фирма в града, би трябвало да организира този вид транспорт и да дава сигурност на тези хора, които са в този бранш. 
Преди години, когато правех инвестиции в бранша си направих някакви проекти, но тези проекти в годините се променят нееднократно. Винаги в един бизнес има форсмажорни обстоятелства, но в България има прекалено такива обстоятелства и множество подводни камъни. В една такава обстановка всеки трезвомислещ човек би разбрал, че не може да се прави нормален бизнес. Нормален бизнес се прави със сигурност, правила, постоянство и загриженост от страна на компетентните органи при проблем да оправят нещата. Видяхте по време на заседанието на комисията по транспорт, че има една демагогия от страна на управлението в Община Варна. Говорят се един думи без никакво обоснование. Няколко пъти поискахме да кажат кой предложи тази цена за минимален праг на услугата от 0,60 лв. и така и не стана ясно.

Някога във времето някой канил ли Ви е като представители на бранша при вземането на решения, които ви касаят?

За 15 години съм викан три пъти в Общината и то по наши въпроси. Никога не е било от администрацията на кмета или от съветниците от комисията по транспорт някой да звънне в нашата фирма за мнение или съвет. Забелязвам, че сменяйки се политическата сила на управление се сменят и хората и начина на мислене и отношение. Другото много важно е, че Община Варна няма еднакъв маниер на работа, такова е моето наблюдение. За мен комисията по транспорт трябва да заседава с присъствие на бранша. Задължително при всяко заседание трябва да има протокол, в който да е упоменато кои фирми са поканени, кои са се отзовали, за да няма после претенции. Би трябвало да има малко по-сериозен ангажимент към бранша, т.е. да се вземат по-бързо гъвкави решения.

Защо половината фирми в града започнаха да возят пътници на 0,60 лв., а останалите твърдят, че това е непосилно?

Бранша не се представлява от пет таксита, в него има намесени много съдби, хора и интереси. Бройката около 3000 човека е мащабна. От тези хора всеки има различен инвестиционен проект. Един си е купил автомобил на лизинг, който свършва 2017-та, друг е поел ангажимент с кредит за жилище, трети е теглил пари за абитуриентска, различни съдби са и по принцип би трябвало, когато една структура е добре организирана да се вземат под внимание най-вече хората, които са работили в бранша и са дали от себе си. Хубаво е за потребителите да има ниска цена, но дали тя ще отговаря на качеството и сигурността на услугата, която ние предлагаме? Тук се касае за човешки живот. Управляваме всеки ден тия автомобили по пътищата, виждате инфраструктурата в какво състояние е , виждате шофьорите в България какви са. Допълнително знаете, че санкциите за нашия транспорт са огромни. ДАИ правят големи актове. Всяка една година разходите в бранша растат, а приходите намаляват. Това е така и започна да се усеща липсата на клиенти. Първо, българите масово емигрираха, амортизацията на автомобила в нормална пътна обстановка също трябва да е по-ниска. В момента това е един от големите разходи. Това сваля стремглаво надолу бизнеса. Според мен всеки един новопостъпил в средите ни трябва да спазва определен ред. Не може аз сега да си продам апартамента и да направя баничарница, да направя дъмпинг на всички. Аз имам фирма както казах от 15 години. При мен работят жени, мъже, семейства. Поел съм ангажимент към тези хора. Миналата година вдигнах заплатите, но все по-трудно ми става да си изпълнявам ангажиментите към работниците, към кредиторите. Сега при една такава стъпка трябва драстично да намалим заплатите. Ние не претарифирахме, но на всяка поръчка правим 50% отстъпка в знак на протест срещу своеволията на колегите. Според мен трябваше тази фирма, която създаде всички тези проблеми, да седне на един откровен разговор с останалите участници на пазара и да заяви намеренията си, да ги съгласува. Сега всички са се съсредоточили във въпросната фирма, останалите изчезнаха от кръгозора на обществото. А ние сме се доказали вече на пазара, имали сме доблестта и честта да работим и да даваме хляб на толкова хора. Само при мен работят около 150 човека. Много колеги идват и споделят, че клиентите се подиграват с тях. Варненци споделяли, че им е по-изгодно да се движат с таксита, отколкото с градския транспорт. Когато започвах някога беше лесно. Имате автомобил, отивате в една фирма превозвач, купувате си табела за 20 лева, вземате един апарат без фискална памет, нямаше дори ролка за отпечатване на касов бон, до 1997 г. бяха така нещата, и започвате да карате такси на цена, която сам си прецените. Нямаше регламент. В тоя бранш би трябвало от Министерството на транспорта, от ДАИ и общински организации да вземат кардинално, разумно решение в полза на бранша за цялата страна. За мен тези институции трябва да защитят интереса на хората, които са се доказали. Когато от центъра до "Чайка" превозът струва 2 лева, нека някой ми обясни кое в тази цена калкулира горивото, амортизацията, застраховките, печалбата на шофьора, осигуровките и т.н. Защото всеки един нов инвеститор може да се окаже балон. Да дойде и да гръмне след три месеца. Както стана преди три години, когато във Варна имаше една фирма "Паралел такси", Радослав Фитевски беше собственик и още една компания Джи пи ес такси, това са бизнесмени крупни, които имаха друг бизнес. Дойдоха във Варна, инвестираха набързо, направиха куп каши и изчезнаха от пазара. Но стана така, че аз в частност потънах в задължения с кредити, влязох в полемики и дела, прибраха ми колите. Загубих стотици хиляди левове. Вече тези фирми не са на пазара, тези инвеститори са в чужбина, а бранша и аз сме тука. И аз продължавам да возя хората във Варна и да нося всички негативи на институциите, на гражданите, на шофьорите. Забелязвам обаче, че в България няма кауза. Хората са еднодневки. Всички искат от днес за утре, никой не мисли в перспектива. Никой не мисли за онези, които правят нещо. 

Какви са вашите очаквания от решението на комисията, която беше сформирана, ще се реши ли проблема за гилдията?

Научих се да нямам големи очаквания. Защото те водят до големи разочарования. Искаше ми се някак си да вярвам в това, което се случва тука /на комисия по транспорт/, но вътрешното ми убеждение показва, че отново всичко е нагласено и имам чувството, че нещата няма да се уредят. Дано да греша, дано се вземат разумни решения и да са доволни колегите. За мен е най-важно на този етап хората ми да са доволни и да могат да си изпълняват ежедневните задължения и поети ангажименти към мен, към обществото, към семействата си. Гордо и с вдигната глава.

Какъв според вас трябва да е минималният и максималният праг на таксиметровата услуга във Варна?

Пак ще се разгаринча. Този праг за мен е един, за друг друг. Въпросът е Община Варна да застане този път зад гърба на бранша, да се вземе едно сериозно, адекватно решение от специалисти в работна група. Да се обсъди всеки аспект. Тарифата не трябва да бъде по-малко от цената на билета в градския транспорт, защото ако е по-малко има пряк конфликт на интереси между двата вида транспорт. Такситата стават пряка конкуренция на автобусите. Къде има в Европа цена на таксиметрова услуга от 30 евроцента. Какво е по-различно в България от Европа? Ангажиментите са същите. Наложиха ни всички европейски ценности и нормативни уредби. Затова трябва да се вземе обективно и разумно решение. Дано се случи.

 









Зареждане! Моля, изчакайте ...
Aнонимен
на 14.02.2016 г.
0
 
 
пак гледаме в купичката на другите вместо да си погледнем осраните г**ове,бакшишите били с по два пръста ланци еми работили купили си работи и ти като искаш да си като бакшиш а з цената на километър като искат да е 0.60 ст.първоначалната тарифа трябва да е 5.00лв.
Aнонимен
на 13.02.2016 г.
0
 
 
В София да не са по-прости,че карат по-евтино от Варна?Айде стигаплаканици.Всички бакшиши са с два пръста злато по врата и ръцете от возене"ПОД СЕБЕСТОЙНОСТ"
Aнонимен
на 13.02.2016 г.
+1
 
 
Тоя мошеник ограби 16 човека.Вземаше пари за лизинг,а не плащаше на TBI и когато взеха колите той не обезщети шофьорите.На какъв се прави,на коректен бизнесмен ли?И ОК такси не е на негово име.От къде на къде той говори от името на бранша?Това е пълен паразит.
Aнонимен
на 13.02.2016 г.
Коментарите са на публикуващите ги. Varna24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
51-ото Народно събрание
Грипна епидемия обхвана страната
Катастрофи в България
Коледно-новогодишни празници 2024/2025
Бюджет 2024
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Варненци във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Статистика: