© Varna24.bg | На мястото на паркинга до Фестивалния и конгресен център да бъде построена 8-етажна сграда. Това намерение са заявили в Общината от ръководството на ФКЦ, чрез Министерство на културата. Това обяви пред Дарик главният архитект на Варна Виктор Бузев. Повод бяха появилите се информации, че на входа на Морската градина ще се строи 18-етажна сграда.Теренът под паркинга на ФКЦ е държавна собственост, обясни арх. Бузев. Той разкри, че проектът за 8-етажната сграда вече е бил отхвърлен от Експертния съвет по устройство на територията.
"Счетохме, че не е целесъобразно такъв голям обем да се появи на това място, тъй като ще неглижира сградата на Фестивалния комплекс. За мен и голяма част от гилдията това е една от знаковите сгради във Варна", коментира специалистът.
Предложено е на вносителите на предложението да се прибегне до конкурс на фаза градоустройство и инвестиционен проект, за да се определи най-подходящия обем за бъдещата сграда, отбеляза главният архитект на Варна. Той е на мнение, че е най-добре теренът да се използва като паркинг, но каквото и да се построи, то трябва да бъде фон на ФКЦ, а не да доминира и да го потиска.
Намерения за изграждане на много висока сграда до входа на Морската градина наистина има, но става въпрос за паркинга на хотел "Одесос". За терена има действащ ПУП от 2007 г., който е за 16-етажен хотел. В момента се прави работен устройствен план, който да докаже възможностите за високо строителство на парцела.
Варна вече е доста уплътнен откъм строителство град и затова цените на земята са много скъпи. Практиката в цял свят е да се строят високи сгради върху малко земя. Това обаче не означава, че трябва да се пренебрегват озеленяването и местата за паркиране, смята арх. Бузев.
"За мен на първо място е законосъобразността, след това целесъобразността и накрая e моето лично мнение. Аз лично смятам, че има място в града за нормативно допустими високи сгради. Време е Варна да има своята висока сграда, защото някакси хотел "Черно море" ми стои някак самотно", изтъкна главният архитект.
Дали мащабният проект за изграждането на продължението на бул."Левски" ще бъде завършен до лятото зависи от процедурите по отчуждаване и атмосферните условия, каза още арх. Бузев. Той отбеляза, че реализацията на проекта става в навечерието на 80 години от "появата му на белия лист хартия".
На собствениците на голяма част от имотите по трасето на новия булевард са връчени оценките. В участъците, където отчуждителните процедури са приключили, започват строителните работи.
През последните 30 години във Варна не е правено нито едно мостово съоръжение, с изключение на това на бул."Генерал Колев" и ул."Царевец". По новия бул."Левски" ще има няколко такива.
По протежението на "Левски" ще има и велоалея. По настояване на главния архитект в проекта са заложени достатъчно големи размери на отводнителния канал, който ще минава по средата на булеварда.
Кръговото кръстовище до Автогарата ще има вътрешен радиус 22 метра, което ще осигури безпроблемно минаване на съчленените автобуси на "Градски транспорт". Големите размери ще осигурят възможност и за преминаване в посока центъра на извънгабаритни товари.
Новото трасе на бул."Левски" ще осигури бърз достъп до всички възможни локации в града, включително и до УМБАЛ "Света Марина", посочи главният архитект. Той изрази надежда,че новият булевард ще повиши културата на шофьорите и ще ги дисциплинира. |