Сегашното състояние на крайбрежната зона е срам за града, управата му и архитектурната гилдия. Това смята арх. Владимир Рачев, чийто проект беше класиран от журито на второ място. За алеята трябва реален проект, който да се започне веднага, добави Рачев и подчерта, че неговата разработка е такава. Отличителен момент в проекта на арх. Рачев е превръщането на сегашните морски бани в малки хотели, разположени непосредствено на брега. Пешеходните зони пред тях се вдигат на естакади. Скатът пък трябва да се укрепи посредством сградите, които ще бъдат изтеглени възможно най-много към основата му. Пред тях се предвижда да се създаде паркова среда, която да е видимият силует откъм морето. На мястото на топлата вода е отбелязан общодостъпен център за възстановяване и рехабилитация. В зоната се залага и развитието на традиционното изкуство в обособения етнографски комплекс. Освен пускането на автобуси в зоната, в проекта на арх. Рачев е заложено и развитието на морски градски транспорт. На няколко минути корабчета ще превозват пътниците между буните.
Новаторските за България методи на укрепване се отличиха в проекта на арх. Делян Жечев, класиран заедно с този на арх. Лилия Петрова на трето място. Визията на инженерите в екипа на Жечев е, че скатът трябва да се стабилизира с гамбиони. Макар и по-скъпа, тази технология дава възможност впоследствие растителността да се развие много по-добре и естествено. С тяхна помощ ще се направи терасиране на склона. Осен това стремежът на екипа е максимално запазване на парковата среда и използването само на естествени материали при строителството.
Източник: в. "Позвънете новини"