ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Бизнес
Криминални
Институции
Други
Читателски
Арх. Венелин Жечев: Проучват се нови възможности за подземни и надземни паркинги | ||||||
| ||||||
- Българинът обича да паркира, където му е най-удобно, а не където е необходимо, но в центъра местата за паркиране в собствени гаражи или имоти наистина не са достатъчно обезпечени. Трябва да се завиши многократно възможността за паркиране в централните зони и за това активно се работи - задвижват се процедури за надземни и подземни паркинги. В най-скоро време някои от тях ще бъдат факт. Липсата на паркоместа създава проблеми и с организацията на движението. С всеки изминал ден прословутата сложна транспортна схема по "Ген. Колев", "Цар Асен", "Ген. Киселов", "Цимерман", "Чаталджа" се успокоява. Предстоят няколко мероприятия за промяна на времетраенето на фазите на отделни светофари. Ще се мисли и за нова организация около пазара. Всичко това изисква много усилия, но ние имаме великолепен, може би най-добрия на Балканите, център за автоматизирано управление на движението, който е на европейско ниво. Там се извършва симулация, която е близка до реалната, на всички нови варианти за организация на движението. Там се тестват процентът на натоварване в различни части на деня и възможните схеми. Лошото е, че всеки ден през последната година във Варна се регистрират около 70 автомобила. Скокът на нарастване на движението с лични автомобили е много по-голям, отколкото автомобилната проходимост. Варна все пак е стар град с тесни улици. Плюс това аз съм поразен от оплакващите се от икономически и финансови проблеми семейства, които обаче имат между 2 и 3 автомобила. Наскоро бях на лично посещение във Флоренция. Там масово се карат малки моторчета - миксери, и велосипеди. Хората много рядко използват личните си автомобили. Дори мой приятел - много заможен фабрикант, ми обясни, че рядко кара луксозния си „Мерцедес", тъй като му излиза скъпо и предимно използвал „БМВ" - среден клас. - Коя все пак е най-близката във времето алтернатива за онези хора, които след промяната на транспортната схема не знаят къде да паркират? - Най-близката алтернатива е паркингът до общината, паркингът на Понеделничния пазар и на ул. "Д-р Железкова". Сериозно се проучват възможности и за други подземни и надземни паркинги. В най-скоро време тези идеи ще получат своята публичност. - А как гледате на идеята централни зони да се освободят от движението на лични автомобили? - Това е трудно на този етап. Обмислят се идеи в тази посока, както и проект за „синя зона", но това изисква и промяна на битовата култура на българина. Тепърва трябва се работи върху подобни радикални изменения. - Споменахте за промени около пазар „Чаталджа". В какво се състоят те? - Имаше едно предложение там да се продължи ул. „Цар Асен" и да се пусне движението по „Драва Соболч", а после колите да се изнасят по „Ген. Колев". Това предложение още се обсъжда, но е много трудно реализуемо поради някои специфични изисквания за зареждането на пазара. - Кметът Кирил Йорданов съобщи, че се работи и по възможността за отварянето на улици. За кои улици става въпрос? - Предпочитам да не ги казвам предварително, защото това още се обсъжда. Ако се вземе решение за подобни мерки, внимателно ще се проучат всички симулативни варианти. Благодарение на симулатора осъществихме проект, който се смяташе за табу - пуснахме движението по булевардите „Сливница" и „Княз Борис І", за да облекчим трафика около „Червения площад". Това пък създаде проблем с левия завой на Икономическия университет, но и той е преодолян с промяна на фазите на светофара. - Симулаторът обаче не отчита психологическия фактор - навиците на шофьорите... - Затова говоря за симулация на условия, близки до реалните. Първо, смея да кажа, че сериозна част от варненци нямат опит като шофьори. Много хора карат стари автомобили, поради липсата на знание и опит някои водачи често се изнасят твърде бавно при светването на зелен сигнал на светофара, дори когато той има часовников механизъм. Някои хора имат навика да спират на места, където им е удобно, а така често блокират движението. Некачествените и стари автомобили нерядко загасват насред пътя. Плюс това, въздействие оказва и навикът на шофьорите да минават през определени места, затова са нужни няколко дни, докато водачите свикнат с новата транспортна схема. Ето защо в рамките на десетина дни от КАТ ще проявяват разбиране към грешките на водачите. Привикването към новата организация на движение е сложен и дълъг процес, който е с малък процент на ефективност, но е достатъчен за положителна промяна на нещата. - Прогнозата Ви, че движението ще се нормализира, вероятно означава, че няма да се сбъднат онези очаквания, според които не след дълго старата схема ще бъде възстановена. - Това няма да се случи, макар че някъде може да се наложи връщане на определени позиции. Когато се докаже, че конкретни промени не са дали желания резултат, са възможни корекции. Човешко е да се греши, но този проект е добре обмислен. Ето, например, след като завършат работите по ул. "Ян Палах", ще се направи нова маркировка и разчитаме и движението около ХЕИ да се облекчи. Източник: chernomore.bg |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Важна промяна в една от основните автобусни линии във Варна
14:03 / 12.11.2024
Адско задръстване на варненски булевард
18:46 / 12.11.2024
Ето част от плановете за 2025 година на Община Варна
16:29 / 13.11.2024
Готви се увеличение на финансовото бреме за варненци?
14:51 / 13.11.2024
Важен за Варна проект е на финалната права
12:03 / 12.11.2024
Сняг заваля на много места в страната
08:27 / 12.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0888 53 26 24
novini@varna24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Varna24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Varna24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: