Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Бизнес
Криминални
Институции
Други
Читателски
Атракционен влак гостува във Варна
Автор: Екип Varna24.bg 09:49 / 16.09.2013Коментари (0)1740
© Impact Press Group
Атракционен влак, теглен от парен локомотив, гостува за кратко във Варна, след което потегли за Бургас. В четирите купейни вагона, които също са използвани в средата на миналия век и реставрирани по-късно, се возят английски екскурзианти. Те обикалят с жп композицията цяла България, като част от екскурзията им ще бъде и пътуване с теснолинейка, също с парен локомотив. Цената на пътуването им е 900 евро.

Музейният парен локомотив e произведен в Швейцария през 1935 г. от локомотивна фабрика SLM Winterthur. В България пристига на 17 ноември 1935 г. Той е представител на най-многобройната серия бързоходни парни локомотиви в цялата история на БДЖ. Днес парният звяр се използва за атракционни туристически пътувания и често участва във филмови продукции. Историята на локомотива започва от парка на депо София, където първоначално е бил зачислен заедно с всички останали машини от серия 01. В продължение на 30 години обслужва бързи и пътнически влакове по прилежащите на столичното депо тракционни рамена по различни направления. След обновяване на локомотивния парк и доставката на дизелови магистрални локомотиви парните машини от серия 01 са разпределени за бъдещо използване в няколко провинциални депа. Първото му възстановяване, като действащ музеен парен локомотив се извършва през 1988 г., по повод 100-годишнината на жп Тракция и депо София. Участва в много атракционни пътувания и филмови продукции до изтичане на предвидения в правилниците срок за ревизия на парния му котел. През лятото на 2003 г. е подложен на ново пълно освидетелстване и след задължителните функционални пътни проби, е въведен в експлоатация, като действащ парен локомотив от музейната колекция "Железопътно наследство" на БДЖ ЕАД. Целта на реставрацията му е участие в юбилейни, атракционни, туристически пътувания и филмови продукции, заедно с възстановения за движение със собствена сила през 2002 г. музеен парен локомотив 15.215 и теснопътния 609. През 2004 г. се поставя начало на редовни атракционни пътувания с ретро подвижен железопътен състав, като една от основните музейни дейности в Българските държавни железници. Парният локомотив № 01.23 участва в юбилейни, атракционни и туристически пътувания, както и във филмови продукции. Общият пробег на локомотива само през 2004 г. е 2 190 километра. През същата година парният локомотив е използван при снимките на четири филма, измежду които е "Премълчавана любов" , в който се проследява историята на едно френско семейство по време на Втората световна война и "Последният господар на Балканите", предназначен за телевизионната аудитория в Германия и Франция. В този филм е пресъздадена историята на няколко поколения, живели на територията на днешна Македония през периода от разпадането на турската империя до Втората световна война.








Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
« Септември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Изграждат Синя зона за паркиране във Варна
Зима 2024/2025 г.
Катастрофи в България
Хороскоп за деня
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: