Шофьорите биват хващани в нарушения при проверки на място в предприятията. Подобни нарушения се установяват и на пътя, посочи Панайотов.
Според Регламент № 561/2006 на Европейския парламент и Съвета на Европейския съюз, дневното време за управление не трябва да надхвърля 9 часа. Независимо от това времето за управление на ден може да бъде удължено до максимум 10 часа не повече от два пъти седмично. Освен това след период на управление от 4 часа и половина водачът ползва непрекъсната почивка по време на работа от поне 45 минути, освен ако не ползва почивка. Седмичното време на управление пък не трябва да надвишава 56 часа и не трябва да води до надвишаване на максималната продължителност на работната седмица.
Нарушенията биват засичани благодарение на задължителните тахографи, монтирани на арматурното табло. Устройствата записват информация за изминатото разстояние, скоростта и времето, в което водачът е шофирал или почивал. Водачите са длъжни да пазят и носят тахографските шайби за 28 дни назад, обясни шефът на ДАИ-Варна.
Моторните превозни средства за междуградски превоз с технически допустима максимална маса над 10 тона задължително трябва да са оборудвани и с устройства за ограничаване на скоростта. По този начин скоростта им се ограничава до 100 км/ч, колкото е ограничението за движение на автобуси по магистралите у нас.
48 фирми от Варненска област притежават вътрешен лиценз за превоз на пътници. 35 от превозвачите действат на територията на община Варна, става ясно от регистъра на "Автомобилна администрация". Данните в сайта на агенцията са към 11 май 2011 г.
Източник: Дарик