Самите търговци на автомобили признават, че някои от тях действително прибягват до техниката, въпреки че тя е нелоялна.
"Още в началото на финансовата криза най-напред се сви именно автомобилният пазар. Клиентите ни стават все по-малко, цените на возилата тръгнаха надолу и съответно оборотите паднаха драстично. Много от нас се почудиха какви екстри или промоции да предложат на клиентите, за да ги привлекат, но други наистина прибягнаха до нелоялни хитрини", коментира търговец на автомобили.
Други негови колеги също не отричат, че подобна практика действително се наблюдава в някои автокъщи, но никой не взима мерки. Де факто на колите, които пробутват като внесени току-що, им няма нищо, единственият проблем е, че клиентът се въвежда в един вид заблуждение, коментират продавачите. Те обаче са категорични, че разбират колегите си, които използват подвеждащата техника, защото няма много купувачи, а цените на возилата са драстично спаднали.
Така например цената на автомобил с марка BMW 318 на места е паднала до 2700 лв., което допреди кризата е било немислимо. По-новият модел на марката, като например 523, струва между 5500 и 6000 лв. "Мерцедес А160" пък може да се намери за сума от около 5000 - 5200 лв. По-разпространените марки като фолксваген например са на цени около и малко над 2000 лв.
"Преди кризата подобни суми бяха немислими, а сега заради неплатежоспособността на клиентите работим почти на загуба. Макар и нелоялни, хитрините на някои колеги са напълно обясними", категорични са търговците.
Източник: в. Черно море