© Народно дело | | Малко преди да пресече кръстовището с ул. "Вяра" и продължаващия нагоре бул. "Трети март", целият автомобилен поток и в двете посоки трябва да премине през теснината между автосервиз и автомивка от другата страна, за това се жалваха шофьори. Според тях пътят там трябва да се разшири, защото в пикови часове мястото се превръщало в "тапа".
Разширението на бул. "Цар Освободител", което кметът Кирил Йорданов сочи като едни от най-важните пътни проекти за целия 12-годишен период на управление, явно може да се окаже едно твърде половинчато решение на проблема с трафика на границата на кварталите "Младост" и "Възраждане".
Естествено, не може да се отрече, че извършващата се реконструкция на връзката на тази основна транспортна артерия с бул. "Хр. Смирненски" сама по себе си е необходима и полезна. Екип провери на място и видя, че малко преди да пресече посоченото кръстовище, пътят се стеснява до широчината на обикновена квартална улица. Веднага прави впечатление, че двете сгради са твърде близо до уличното платно. Избягването на "тапата" на това място изглежда невъзможно. Също така е очевидно, че за да се разшири пътят в тази си част, автосервизите трябва да се съборят. Естествено, това няма да стане току-така. Пътищата за премахването на сградите са два - или дело, което да докаже, че сервизите са построени незаконно или в нарушение на изискванията за отстояние от пътя, или отчуждаване и обезщетяване на собствениците им, ако всичко е законно. При първия вариант решаването на проблема ще коства дълги години, прекарани в съдебни битки, във втория - много пари, които ще дойдат от бюджета, пълнен с данъците на варненци.На сайта на фирмата, собственик на автосервиза и на намиращата се от другата страна автомивка, изрично се посочва, че там се обслужват коли на общината, както и на фирми, които имат договори с общината за поддръжка и строителство на пътища. От друга страна, по неофициална информация, същата фирма имала сериозен "гръб" в общината. Това дава предимство на тезата, че за преместването на базата най-вероятно ще бъде платено, при това доста сериозно.
На този етап общината все още няма конкретно решение за следващ етап от разширението на бул. "Цар Освободител". За него няма изготвен и работен проект, признаха за "Народно дело" от инфраструктурната дирекция на общината. Това на практика значи, че местната власт не е готова и с планове за финансирането на проекта, който може да се окаже доста скъп.
Източник: в. Народно дело |