© Varna24.bg | | Тройно по-скъпо излиза ремонтът на колата, ако тя се повреди на морето. За това алармираха потърпевши шофьори, които са се сблъскали с цените по родното Черноморие. Само за смяна на накладки на сравнително стар автомобил майсторите взимали по 300 лева, при цена от около 100 в столицата. Страшното било обаче, когато повредата е по-сериозна. Тогава цените можели да стигнат и до 1000 лева. Майсторите искали и допълнително доплащане, ако клиентът желае да си получи автомобила в движение преди отпуската му да е приключила. Въпреки солените цени обаче сервизите не се оплаквали от липса на клиенти."Ако искаш да си прибереш колата с рапатрак от морето ще ти излезе над 1000 лева. За това всеки е принуден да се възползва от услугите им", разказват потърпевши, на които им се е наложило да ремонтират стартера на стария си автомобил. Те са олекнали с 200 лева и се е наложило да чакат три дни за отстраняването на повредата.
Примамливите цени на услугите са привлекли майстори от цялата страна. Най-много обаче били от София, които специално били командировани на бизнес почивка. Те са наели стари гаражи на стратегически места. За предпочитане бил районът между Слънчев бряг и Несебър, където ежедневно минава огромен поток от коли. В Равда също не липсвали автосервизи. Пътят между Китен и Приморско също бил окупиран.
Колегите на морските майстори от София също намазали от отпускарския сезон. Те дори се оплакват, че сервизите им вече са блокирали от коли. Причината е, че много хора са решили да стегнат автомобилите си в последния момент за дългия път до морето. Явлението се наблюдавало редовно в началото на август, но с остаряването на родния автопарк всяка година нещата ставали все по-тежки.
"Миналите години идваха само за смяна на масло. Тя отнема около един час и на повечето коли струва между 60 и 100 лева. На ден съвсем спокойно обработвахме по десет автомобила. Сега обаче машините са остарели, заради безпаричието пък се поддържат все по-рядко. Така като някой шофьор дойде и иска да си подготви колата за път се оказва, че трябва да се ремонтира цялата, за да е безопасна обясни втомонтьор от голям столичен сервиз. Само за последната седмица той и колегите му обслужили около петнадесет коли. По-голямата част от тях се нуждаели от ремонт на ходовата част, което в зависимост от модела варирало между 150 и 400 лева. Спирачките на доста от тях също били за смяна, което в комплект с дисковете можело да стигне до 300 лева. Цените не плашели шофьорите, тъй като те използвали пътуването до морето само като повод да стегнат автомобилите си. Работата по тях обаче била доста трудоемка и автомонтьорите едва смогвали.
Комисията за защита на потребителите (КЗП) проверява сервизите за ценоразписи и дали се издават касови бележки. Когато обаче клиент се оплаква от качеството на вложените материали или за калпаво свършена работа, довела до нови технически проблеми, обикновено конфликтът трябва да се разгледа от съда.
В комисията от общо 6300 жалби от началото на годината едва 12 са от услугите на автосервизи. Недоволството идва от това, че когато се прави предварителна диагностика на колата, се обявява една крайна цена за ремонта, а след по-детайлно преглеждане на автомобила се оказва, че поради пропуснати дефекти и проблеми трябва да се добавят още ремонтни дейности, които неограничено много вдигат крайната цена.
Източник: в. "Монитор" |