Балетмайстори от три континента ще оценяват младите таланти на Международния балетен конкурс Варна 2018
Фондация Международен балетен конкурс Варна събира елита на танца на 28-ата Балетна Олимпиада край българското море от 15 до 30 юли. В Летния театър на черноморската перла Варна ще се проведе първото и най-престижно състезание в света. Младите таланти, които гледат към призовете, ще бъдат оценявани от жури от знакови имена на ХХ и ХХI век. Легендата Владимир Василиев от Русия ще ръководи оценяващите, които са балетмайстори, педагози и ръководители на големи балетни трупи от три континента.
Сред тях са досегашни лауреати на конкурса като Лойпа Араухо от Куба, Ерик Вю-Ан от Франция, Ясен Вълчанов от България. Освен това и Раду Поклитару от Украйна. Знаковият хореограф има две отличия за съвременна хореография на конкурси във Варна – през 2000 г. и през 2008 г. Той е завършил хореография при проф. Валентин Елизарев в Беролурската държавна музикална академия, работи като балетист и главен хореограф на Националната опера в Молдова. От 2006 г. е директор и художествен ръководител на "Киев Модерн Балет“ - проект, осъществен съвместно с мецената Владимир Филипов. През 2014 г. Раду Поклитару е хореограф в церемониите за откриване и закриване на Олимпийските игри в Сочи.
В журито младите кандидати ще оценява и друго голямо име - от балета на Китай – Чу Дзъдзиао. Примабалерина на Ляонингския балет, в момента тя е художествен директор на трупата. През годините си сътрудничи с Юри Григорович за постановката на балетите "Спартак“ и "Ромео и Жулиета“, както и с Владимир Малахов за хореографията на нова версия на "Лебедово езеро“. Работи с хореографи от Европа и Южна Америка.
Сред оценяващите ще бъде и едно уважавано име, представител на японския балет – Хироаки Имамура. Той е художествен ръководител на "Ballet Chambre Ouest“ и председател на журито на балетния конкурс в Хачиоджи, Япония. След богата кариера на класически артист, г-н Имамура се отдава на авторска хореография и организирането на балетния фестивал "Field Ballet in Kiyosato“.