Новият терминал на летище Варна няма да успее да запълни пълния си капацитет от 1,8 млн. пътници на година в близките 5 години. Това прогнозира изпълнителният директор на летище Варна Димитър Костадинов. Той представи новия главен изпълнителен директор на "Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт" АД Алета фон Масенбах.
Като един от приоритетите на компанията в следващите месеци тя очерта именно изпълнението на тази цел - повече пътници. Как ще се реализира това обаче, ще стане ясно едва след като е готов наскоро възложеният анализ на пазара и възможностите за привличането на нови маршрути, за които авиокомпаниите биха могли да имат интерес от Варна и Бургас. Грубите сметки два месеца и половина преди края на годината засега сочели, че през варненския аеропорт ще преминат около 1,3 млн. пътници. Летището е понесло сериозен удар след фалита на унгарския превозвач "Малев", а негативен ефект върху пътникопотока е оказала и рехабилитацията на пистата, заради която аеропортът беше затворен до месец март.
"Трябва да признаем също, че има отлив и на пасажери от скандинавските страни и донякъде от Великобритания", добави Константинов. Всички негативни фактори обаче се компенсирали от откритите нови направления до Русия и бивши руски републики.
Стана ясно обаче, че летище Варна не би могло да разчита на голям интерес, а оттам да генерира и по-значителен пътникопоток от доста предпочитаните напоследък low cost компании. Варна не е типично летище, което би ги привлякло, отбеляза Алета фон Масенбах. Тя обясни, че превозвачите от по-ниския ценови клас обикновено се ориентират около големи транспортни връзки, където има летища с голям пътникопоток. Избират съседни на тях - по-малки аеропортове, и така могат хем да се възползват от сериозния транспортен интерес, хем да предложат по-изгодни условия за превоз.
Сериозен фактор за развитие на дейността им обаче са именно местните жители, които живеят в периметъра на летището и пътуват често, защото именно те генерират трафика на low cost компаниите, което пък липсва край Варна. Тя даде пример с Франкфурт, където в радиус от 150 км около летището живеят 2,5 млн. души.
Източник: в. "Народно дело"