ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Бизнес
Криминални
Институции
Други
Читателски
Биляна Якова: Варна е първият град в страната, в който е въведена изцяло автоматизираната билетна система в градския транспорт | ||||||
| ||||||
-Госпожо Якова, новата година във Варна започна с редица промени в обществения транспорт. Какви са те? -Варна е първият град в страната, в който е въведена изцяло автоматизираната билетна система в градския транспорт. В другите градове - София, Бургас, работят само смарт картите и все още не са въведени машините за продажба на билети. Нека не забравяме, че билетната система във Варна работи още от 2017 г,. като в началото стартирахме линия по линия, а след това тя заработи във всички превозни средства. До 31.12.2020 г. ползвателите на градския транспорт имаха възможност за няколко опции да си купят билет - от машината, кондуктор или шофьор. През целия този период имаха време да се адаптират и свикнат да ползват оборудването, което е част от автоматизираната билетна система. Контролът по редовността на пътниците се осъществява от контрольори, които са служители на ОП "ТАСРУД", това също не е нововъведение, тъй като те изпълняват дейността си от доста време. Една от промените в обществения транспорт от началото на новата година е, че вече има целодневен билет, който важи от момента на закупуване до полунощ в същия ден. Цената на целодневния билет е 4,00 лв. Другият обновен продукт е предплатена електронна карта /пластика/, като от 1 януари 20201 г. цената на картата е 10,00 лв. и се получава 1,00 лв. бонус. -Имаше ли достатъчно информация за гражданите относно предстоящите промени? -Да, разбира се. Както споменах, билетна система в гр. Варна работи от 2017 г. до настоящия момент. Още тогава във всяко превозно средство имаше промоутъри, които обясняваха на гражданите как да си купят билет, съответно как да си валидират електронната карта. През изминалите години периодично е изпращана подробна информация до медиите, отговаряли сме на сигнали и запитвания от граждани. В края на тази година организирахме нова кампания - отпечатахме и разлепихме стикери в превозните средства, на които кратко и ясно е описан процеса по закупуване на хартиен билет, закупуване и презареждане на електронна предплатена карта и валидиране. (Приложено може да ги видите в електронен формат). Предстои да стартира и още един канал за покупка на превозни документи, за която ще Ви информирам допълнително. -Нека да обясним отново какво трябва да направят гражданите, ако искат да пътуват спокойно в градския транспорт? -Билетите се закупуват от машини за продажба на билети /МПБ/, разположени на спирките, както и от превозните средства. При закупуването на билет от МПБ разположен в превозното средство - валидността на билета започва да тече от момента на закупуването му и важи за посочения в него час. През този период с билета могат да се извършват прекачвания. При всяко прекачване е необходимо да се валидира билета на валидатора в съответния автобус или тролейбус, като се постави в отвора на валидатора. Препоръката ми е потребителите, които ползват редовно градския транспорт, да си купят карта, с която ще получат 1 лв. бонус при зареждане на карта от 10,00 лв. Ако по-рядко ползват градския транспорт, препоръчвам да си подготвят точна сума, при възможност монети. Всички машини за продажба на билети, които са монтирани по спирките на града, са заредени с електронни карти. Картата се получава безплатно от машината и може да се презарежда при изчерпване на заложената сума. Към настоящия момент картите могат да се зареждат за 10 лв. Банкнотите трябва да са от 5 лв. или 10 лв. и да не са прегънати. -Какви отзиви получавате, има ли установени проблеми или трудности? -Към настоящия момент повечето от отзивите са положителни, разбира се има и хора, които си правят политически пиар и търсят само негативното във всяко нововъведение. Всички знаем, че идват избори, но се надявам опитите за привличане на внимание да не минават през умишлено изкривяване на фактите. Истината е, че при всяка новост има трудности, но те се решават много бързо и своевременно. Правя сравнение с кафе автоматите, които ги има в целия град. Нима на някой не му се е случвало машината да не му пусне кафе, въпреки, че е пуснал съответната сума или да не пусне бъркалка или захар? Някой успявал ли е сутрин да си вземе кафе с банкнота от 10,00 лв. или 20,00 лв.? Убедена съм, че повечето граждани виждат предимствата на автоматизираната билетна система и я използват още преди 1-ви януари 2021 г. За случаите когато има проблем с неиздадена карта, невалидна карта, невърнато ресто, има създадена процедура и организация, която е следната: Потребителят се свързва с дежурния диспечер в ОП "ТАСРУД", за целта може да подаде сигнал на безплатния телефонен номер 0800 40 280, в колко часа и в кое превозно средство е настъпило събитието. Дежурният диспечер извършва проверка на случая с техници и други лица, които са необходими и предприема действия по съдействие на потребителя. Предизвикателство към гражданите е да свикнат да работят с машините за продажба на билети. Препоръчвам да се прочетат инструкциите, залепени на машините и да обърнат внимание на стикерите /пиктограми/ къде се поставят монетите, тъй като нашите наблюдения са, че монети се поставят във валидатори, в място за поставяне на карта или банкноти, което не е редно и по този начин устройствата се повреждат. Понякога забелязвам, че има доста вандалски прояви от недобросъвестни граждани, които пъхат хартийки, бъркалки от кафе, жълти монети, сламки и др. в устройствата, което нарушава тяхната работоспособност. Апелирам гражданите да не извършват подобни вандалски актове и да пазят оборудването. -Колко са закупените предплатени карти за пътуване? -С точни цифри не бих могла да отговоря, но както казах, автоматизираната билетна система работи от няколко години, много карти са продадени и има ежедневно презареждане и закупуване на нови карти. Пак казвам, препоръчвам на пътниците, които редовно ползват градския транспорт, да си закупят предплатени карти. -Какви са предимствата на тези карти? -Предимствата са много, някои от тях са: На всеки 10,00 лв. се получава бонус от 1,00 лв.; Таксуването с електронна карта отнема много по-малко време спрямо закупуване на хартиен билет от МПБ; Валидността на електронен билет активиран с електронна карта започва да тече от момента на валидиране; Спестява се времето за изчакване пред МПБ; Избягва се всеки път боравенето с пари, което е особено важно в настоящата епидемична обстановка; и др. -Остават ли в сила хартиените карти за пенсионери и ученици? -За всички категории пътници, които имат право на карти на преференциални цени от “Градски транспорт" ЕАД, условията за закупуването и ползването на картите не се променят. Учащите, пенсионерите, хората с трайни увреждания и техните придружители ще продължат да получават и ползват картите си по досегашния ред. Същите ще продължат да се издават от “Градски транспорт" ЕАД – Варна, както и свободните абонаментни карти за гражданите, които желаят да ползват услугата. |
Още по темата: | общо новини по темата: 568 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/95 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:Всички | Само на регистрирани | Моите | На приятелиПокажи и всички отговори
Aнонимен
на 25.02.2021 г.
0
на 08.01.2021 г.
0
Aнонимен
на 08.01.2021 г.
0
Aнонимен
на 07.01.2021 г.
+1
Aнонимен
на 07.01.2021 г.
0
Aнонимен
на 07.01.2021 г.
+1
Aнонимен
на 07.01.2021 г.
-1
Aнонимен
на 07.01.2021 г.
+2
Aнонимен
на 07.01.2021 г.
-1
Aнонимен
на 07.01.2021 г.
+1
Коментарите са на публикуващите ги. Varna24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Обявяват новия партньор на Ралица Паскалева в "Игри на волята"
08:51 / 25.11.2024
Скъпите имоти във Варна: Каква е причината?
13:15 / 24.11.2024
Догодина вероятно няма да има български праскови, череши и сливи?
09:36 / 24.11.2024
Зрелищна катастрофа в Аспарухово! Кола се е обърнала по таван
10:04 / 25.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета