Всички потребители на Енерго-Про, които са получили двойни фактури за ток през януари миналата година могат да се включат в колективният иск срещу дружеството, заведен от Сдружението за правна помощ на потребителите, предаде репортер на
Varna24.bg.
Днес във Варненския окръжен съд бе даден ход на делото срещу монополиста срещу начина на начисляване на електроенергия, който е засегнал близо 70 000 битови абоната от Североизточна България.
"Преди една година, на 9 февруари, Сдружението за правна помощ на потребителите заведе колективен иск срещу нелоялната търговска практика на Енерго-Про за това, че две поредни фактури са с еднакви падежи за период по-дълъг от 30 дни, т.е. за два месеца. Това обхвана абонатите от цялата лицензионна територия на дружеството. Делото бе прекратено на две инстанции. Стигна до Върховен касационен съд, който го върна за доразглеждане. В настоящото заседание се уточни, че трябва да се определи кръга на заинтересованите лица и да се разгласи в един столичен и един местен ежедневник информация към засегнатите потребители, които биха желали да се включат в колективния иск. Беше даден срок за публикациите на 15 и 24 март, а срокът за присъединяване на потребителите е до един месец след това. Така на практика те стават част от делото", обясни Димитър Деков, председател на Сдружението за правна помощ.
По негови данни към момента са засегнати около 67 000 абоната, но тепърва ще стане ясно колко точно са "увредените" лица.
Директните ползи за потребителите след изхода от делото ще бъдат тези, че търговците ще бъдат вече наясно, че не могат да издават фактури за един и същ падеж за период по-дълъг от месец, уточни Димитър Дъков.
Всеки клиент на Енерго-Про, който се чувства засегнат от сметките си за тока през януари миналата година може да се свърже с представител на сдружението на тел. 032 636 025 или e-mail: lawfirm.kddf@mail.bg.