- В какво състояние приемате БМК?
- Най-лошо е когато някой помисли, че живота започва от него. Човек трябва да види какво е градено, да стъпи на здрава основа и от там да надгражда. Несериозно и некоректно ще бъде да се каже, че не е правено нищо.
Една от първите задачи на новото ръководство ще бъде стабилизиране финансовото състояние на Морската камара.
- Как ще стане това?
- Единствения начин, който е прилаган до момента - събиране на членски внос, явно няма да е достатъчен. Големи възможности дава работата по Програми на ЕС. БМК може и трябва да се включи активно в разработката на различни проекти. Интегрираната морска политика на ЕС отделя голямо внимание на клъстърите - тук е ролята на Камарата да помага на бизнеса и подпомага своите членове. Крайно време е да се разбере една проста истина. Не Камарата трябва да има нужда от нейните членове, а членовете й трябва да изпитват нужда да членуват в нея.
- Как ще накарате фирми, които не са членове да станат? С какво ще ги привлече БМК?
- Ще ги убедим с работа и резултати. Морската камара е тази, която най-естествено изразява морската идея и защитава интересите на бизнеса - до момента това не беше така. Ще положим всички усилия за да го постигнем.
- Какви промени настъпиха в структурата на Камарата?
- Структурата е нова, длъжността изпълнителен директор отпадна. Условно, оперативни лица са Председател и Секретар. Миналата седмица г-ца Мая Александрова, която беше досегашния секретар напусна по собствено желание. Към момента няма назначен Секретар. Настъпиха и промени в УС.
- Как ще се вземат решения в 10 членен УС?
- Категоричен съм, че няма да има проблеми при вземане на решения. Дори да се стигне до ситуацията за която говорите, ще убедя едната или другата страна или те ще убедят мен.
- Как се е взело решението за премахване на предния председател? В средите се говори за организиран и манипулиран вот.
- Думата "премахнат" е прекалено груба. Дълбоко се надявам, че в камарата никога не е имало и няма да има палачи. По данни от сайта ни, към днешна дата са изписани имената на 49 фирми, които са членки на Българска Морска Камара. Кой и как си представя, че може да се манипулират толкова фирми и да бъде организиран заговор. Още повече - промените в Уставът бяха предложени от старото ръководство, също така гласуването беше ръководено също от него (б.р. старото ръководство). Самите те предложиха вота да бъде таен. За мен това беше честен и справедлив вот, нека тези които са смятали, че трябва да влязат в УС и примерно са им паднали главите да назоват причината. Който мисли, че не е така да излезе с името си и да го заяви, но не виждам какви претенции може да има който и да е било.
Морската общност е изключително чувствителна и справедлива.
- Обвързан ли сте политически?
- Познавам се с хора от целия политически спектър, но това по никакъв начин и никога не ме е правило обвързан.
- Ще имате ли проблем при работата си с ИАМА?
- Надявам се да работим много добре и в интерес на морския бизнес. Няма никакви причини да не работим добре, поне според мен. Ние можем да бъдем само от полза.
- Има ли опасност камарата да бъде напусната от голям корабособственик?
- Не съм чувал такова нещо, но ако се случи ще бъде удар за БМК. Надявам се, че когато някой напуска трябва да посочи защо е взел това решение.
- Чака Ви много работа...?
- Наистина сериозна работа! За да утвърдим авторитета на БМК, такъв какъвто всички искаме да го видим, бих си позволил да цитирам какво е казал Анибал: трябва или да намерим пътя или да го направим...
Източник: maritime.bg