Прокуратурата ще проверява удълбочаването на каналите във Варненското езеро, което е по проект на стойност 435 милиона лева. Това съобщи за Радио Варна председателят на комисията по транспорт в Народното събрание– варненският депутат от "БСП за България“
Борислав Гуцанов.
Той напомни, че по проект удълбочаването трябва да е до 14,5 метра, а дермата на Аспарухов мост е на дълбочина 13,5 метра.
"Всички сме наясно за какво става дума и защо се използва законът за инхаус процедурите. Удълбочаването трябваше да се направи по един съвсем различен начин. Необходимо беше първо да се уточни каква е стратегията, какво ще се прави с пристанището под "Максуда“ и как ще се развиват пристанищните мощности на Варна, Бургас и по река Дунав“, каза депутатът.
Борислав Гуцанов съобщи още, че се очаква през месец февруари да бъдат приети законови промени, които касаят корабите, изоставени в български пристанища или заводи. Промените предвиждат изоставените кораби да бъдат вземани от държавата.
"Започна работата по морското спасяване. Проблемът с "Вера Су“ ни показа, че всъщност нямаме никакво спасяване“, коментира още
Борислав Гуцанов.
По повод развитието на района около Морска гара,
Борислав Гуцанов заяви, че то трябва да се извърши след международен конкурс. Според него: "В заданието за конкурса трябва да бъде включено, че на тази територия трябва да има аквариум, яхтено пристанище и голяма зала за конгресен туризъм“.
Председателят на транспортната комисия е имал среща с представители на заводите край Девня, на която е било обсъждано как да се ремонтира пътя до пристанище Варна-Запад.