Борислав Гуцанов, народен представител от БСП и председател на парламентарната комисия по транспорт и съобщения, обяви във Варна, че са проведени две срещи с големи компании, проявяващи интерес към изграждането на интермодалния терминал или т.нар.пристанище под "Максуда", предаде репортер на Varna24.bg.
"Едната е холандска компания. Правила е изкуствената палма в Дубай, може би е най-голямата европейска компания, с оборот от 2,5 млрд.евро годишно. Другата е китайска компания, 100% държавна. И двете проявяват огромен интерес към строителството и експлоатацията на бъдещият терминал, който ще бъде и единствения дълбоководен такъв. Направихме среща с министъра на транспорта Николай Събев, с проектантите и с ръководството на ДП "Пристанищна инфраструктура". Променили сме заданието от 12,5 м. дълбочина да стане 14,5 метра. Този терминал генерално променя концепцията и възможностите на пристанището. Силно се надявам до края на годината да има издаване на разрешително за строеж. От там нататък да се открие процедура по концесиониране. Тази концесия да бъде от нула строителство и експлоатация, а не концесия на готови мощности. Разликата е огромна.
Второ, за магистрала Черно море успяхме с министъра на регионалното развитие да направим така, че отново да стартира проекта с ускоряване на екологичните оценки и проектиране на магистралата. За нас това е жизненоважен проекти то като връзка между мегаполиса Истанбул, Бургас, Варна, Констанца, за да бъде изграден коридор Север-Юг, важен за привличането на това и стоки. Тази магистрала е важна и за привличането на друг тип туристи, това са турските туристи. Така, както преди 12 години никой не вярваше, че румънските туристи са атрактивни и имат бъдеще, а те в момента са основни в периферията на сезона - пролетта и есента. Считаме, че по подобен начин ще се развият нещата с бъдещите турски туристи. В момента те са водещи туристи в зимните ни курорти, смятаме, че това може да стане и за летните курорти на страната ни", коментира Гуцанов.