За бракуване са предложени тролейбуси на възраст между 26 и 29 години. Някои от тролеите са навъртяли над 850 000 км, става ясно от доклада на главния инженер на "Градски транспорт".
Поддръжката на 10-те коли е неизгодна, липсват оригинални резервни части, а и е морално остарял и не отговаря на съвременните европейски изисквания, мотивират се от дружеството. Машините не са годни за движение. Имат течове на масло от двигателя и скоростната кутия, силно ръждясали мостове, напукани съединения, прогнили гумени уплътнения по купетата и счупени или липсващи елементи по осветителната система.
Един от тролеите е горелият на Аспаруховия мост преди две години. Остатъчната му стойност е 5150 лева и възстановяването му е икономически и технически неизгодно.
Предложеният за бракуване автобус е произведен през 1995 г. В "Градски транспорт" е въведен в експлоатация през 1999 г,. като във Варна е навъртял 624 378 км.
От Тубдиспансера пък предлагат да бъде снет от отчет и продаден фургон флуорограф. Специалният автомобил е с предписание от РЗИ Варна отпреди 3 години за прекратяване на работата на мобилния флуорограф. Дизеловата машина е купена нова през 2007 г. за 82 635 лева. В добро техническо състояние е. изминатите километри са само 4500. Пазарната й стойност е 47 700 лева, показва експертна оценка.