© Varna24.bg | | Има опасност общинската фирма "Градски транспорт"-Варна да изпадне в несъстоятелност, ако бъде свалена цената на автобусното билетче с 10 ст. Това каза за "Позвънете Новини" председателят на коалиция "Съюз на транспортните работници" Максим Петков. Според него, извършеният анализ от работната група, проверявала състоянието и възможностите на двете транспортни фирми в града, не е достатъчно задълбочен. Той посочи, че е необходимо да се отдели още време и внимание на такива фактори като активността на туристическия сезон. По думите му, туристите, които също ползват градския превоз, през тази година няма да са толкова много. Не знаем каква транспортна задача имаме да решим и дали няма да се наложи да се редуцират и разреждат линните, добави той. Петков смята още, че не са достатъчно добре проучени и потенциалните цени на горивата, както и на работната сила. Той допълни, че преди да се пристъпи към окончателно решение е необходимо да се потърси становището поне на 3 независими институции, но не уточни кои трябва да са те. В случай че се вземе прибързано и по думите му популистко решение, може общинската фирма да не успее да се справи с финансовото бреме. Той припомни, че подобни процеси вече са наблюдавани в Пловдив и Русе.Категорично против искането контролът върху таксиметровите превози да се поеме от общината се обяви Петков. Според него единствено представителите на бранша имат необходимия кадрови потенциал, знания и умения да регулират протичащите в тази сфера процеси. Той добави, че неминуемо в тази дейност трябва да се сътрудничи и с местните власти, но те не могат да се справят сами.
През седмицата зам.-кметът по транспорта на Варна Свилен Крайчев бе на среща с представители на изпълнителна агенция "Автомобилна администрация", където е обсъдено именно кой да отговоря за таксиметровата дейност. Според проект за изменение на Закона за автомобилните превози се предвижда общините сами да определят таван на цената на услугата. Крайчев обаче заяви, че те не жалаят тази привилегия, ако не им бъде даден и контролът върху дейността.
В администрацията прекалено често се сменят служителите, отговорни за транспорта, за да се очаква от тях да вземат компетентни решения, на мнение е Петков. Като компромисен вариант той посочи възможността да се поделят отговорностите по равно между местната власт и бранша.
Източник: в. "Позвънете новини" |