Броят вредните реклами
Идната пролет ендокринологът доц. Виолета Йотова отново ще направи проучване на това доколко се спазва наложеното ограничение за рекламите на вредни храни по телевизията. Миналогодишното изследване установи, че за един час хлапетата са изложени поне на 3 такива тв атаки между детските предавания. „Виждайки как руса красавица яде филия с течен шоколад, децата мислят, че така е редно и имитират поведението й", коментира доц. Йотова. В крайна сметка маркетинговите трикове, които се използват за популяризиране на вредни храни, могат да се използват и за постигане на обратния ефект или поне за реклама на здравословните продукти. Друга мярка за ограничаване на затлъстяването е затруднен достъп до лоши храни. Например в Румъния е забранена продажбата на бързи закуски в близост до училища.
Източник: в. "Народно дело"