Частникът посочва в мотивите си за нуждата от закупуване на подводниците, че поддръжката и превръщането им в музей ще излязат прекалено скъпо на общинския бюджет. Той обяснява, че иска да използва някои от резервните части за нужди на компанията.
Съветниците от ресорната комисия единодушно се обявиха против продажбата на подводниците и отхвърлиха искането на частника. Станислав Иванов от ГЕРБ коментира, че плавателните съдове са част от историята на България и Варна и не може да се продават за нуждите и интересите на дадена фирма.
"Обиден съм най-вече от последното изречение в писмото до кмета, че всичко друго е за рециклиране, освен резервните части. Не знам дали общината разполага със средства да прави музей, но нямам желание да гласувам нещо, което е ценност за нашия град, да се отдава за подобни цели", аргументира се той.
Около 300 000 лв. са нужни за изваждането на подводницата на сушата. Идеята за превръщането и в музей пък ще струва на местната хазна около 2,5 млн. лв. Съветниците от комисията по собственост и стопанство обсъдиха какви са възможностите за реализиране на подобна инициатива, като според Владимир Тонев от движение "Нашият град" плавателният съд може да остане във вода, като се позиционира на 1,2 или 3 кейово място на пристанище Варна.
"Когато пристанището бъде отворено за посещение от гражданите, те ще могат да видят и една забележителност като подводницата. Така ще излезе доста по-евтино да се превърне в музей".