Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Бизнес
Криминални
Институции
Други
Читателски
Д. Папазов: Ценни видове червеи и птици и управници пречат на развитието на пристанището
Автор: Екип Varna24.bg 16:54 / 21.06.2012Коментари (0)1341
© Varna24.bg
Ценни видове червеи и птици, както и представители на местната власт, пречат на развитието на варненското пристанище, блокирайки преместването му. Това заяви директорът на порта Данаил Папазов по време международната конференция за пристанищна инфраструктура Coastal Projects 2012, предаде Дарик.

"Пристанище Варна-Изток си е изпълнило предназначението през последните повече от 100 години и вече пречи на развитието на града, както и той на неговото. Предлагани са много варианти за преместването му, но за всяко място се появяват противмици. На едното се оказа, че има ценни видове червеи и птици, на друго общината щеше да прави най-добрия парк в града, бившето поделение "Пясъка" щеше да става ситито на Варна, където е базата на "Петрол" пък щяха да строят опера като тази в Сидни. Никой извън града ни не е виновен за спрялото развитие на порта. Технологичните ни възможности са малки и трябва да се строят нови мощности, но концесиите се бавят. Одобрени от правителството идеи пък срещат отпор от кметската администрация. Срещаме пълна подкрепа от "Пристанищна инфраструктура" Варна за разлика от пълното бездействие на колегите им от София, които дори спират наши проекти през последните 5-6 години. Приходите ни отиват в държавния бюджет и се изразходват по други направления", заяви Папазов пред участниците във форума.

Според директора на Пристанище Варна не се гледа сериозно на румънския пазар и затова пътната инфраструктура в Северна България сериозно изоставала за сметка на тази в Южна. След влизането ни обаче в Шенгенското пространство времето за доставка от Варна до Букурещ щяло да бъде съкратено, тъй като морската ни столица е на същото разстояние от румънската като Констанца, където портът бил изключително натоварен.

Районите в радиус от около 100 км от Букурещ, Белград и София са с най-голямо население на Балканския полуостров и там трябва да се изграждат логистични центрове, смята Папазов. Най-доброто място за такъв, който да е на удобни разстояния до трите столици, било в Лом. Подходящи варианти били също Русе, София и Варна.

Огромни товаропотоци за Западна Европа, като например памук и зърно от Казахстан, заобикаляли България заради липсата на складови площи и неразвита инфраструктура, посочи още Папазов. Той добави, че през последните 25 години се опитвали да направят съвремен зърнен терминал, но все нещо им попречвало.

По предварителни данни за 2011 г. пристанище Варна, което е обработило рекордните в историята си над 9 млн. тона товари, държи близо 9 % пазарен дял от портовете в Черно море.









Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: