© | На специална пресконференция преди старта на отоплителния сезон, организирана от "Далкия Варна" ЕАД, ръководството на компанията коментира новата си търговска политика след увеличението на цените за топлоенергия от страна на ДКЕВР, стъпките към положителна промяна на енергийния сектор в България, както и възможните действия за запазване на разумни цени на топлоенергията. Официални домакини на събитието бяха Тодор Николов, изпълнителен директор на дружеството, Орлин Пенков, ръководител отдел "Клиенти, топлопреносна мрежа и развитие" и Александър Неделчев, мениджър "Институционални връзки".
Официален гост на събитието бе Христо Христов, кмет на "район Младост", който откри срещата и сподели, че "Далкия Варна е истински и устойчив партньор за общината, в частност район "Младост". Той изрази своята благодарност за провежданата от компанията политика на социална отговорност.
"Далкия помага на нашите жители да използват енергията по-разумно и чрез своите инициативи инвестира в благоустрояването на междублоковото пространство", заключи Христов.
В началото на пресконференцията бяха засегнати основни въпроси, свързани с кризата в българската енергетика и проблемите, пред които е изправен секторът на централизираното топлоснабдяване. Изпълнителният директор на "Далкия-Варна" - Тодор Николов - подчерта, че в настоящата ситуация, след поредното намаляване на цените на комбинирано произведената високоефективна електрическа енергия от страна на ДКЕВР, топлофикационният сектор е сериозно застрашен: "Топлофикационните компании заплащат природен газ авансово на 100%, а получават сумите от сметките за топлинна енергия със закъснение. Конкретно за Варна: 65-70% в първите 3 месеца след издаване на фактура и 92% до 12 месеца. Това създава паричен дисбаланс в компаниите, риск от невъзможност за плащане на доставчика на газ, както и риск за дееспособността и наличност на производството и доставките."
Относно стабилизирането на сектора Николов допълни: "Има две стъпки за това: В краткосрочен план, ако не искат топлофикационните дружества да загинат, новото правителство и ДКЕВР трябва да вземат спешни мерки, които са възможни от 1 ноември тази година, но не по-късно от 1 януари 2015 г. В дългосрочен план (10-20 г.) трябва да се въведе нов метод за регулиране, който ще доведе до повече прозрачност, прогнозируемост и стабилност."
"Далкия Варна" потвърди намеренията си за инвестиции през 2015 г., след като през 2014 г. инвестира 500 000 лв. за ремонт на основната топлопреносна мрежа, от които 200 000 лв. са в изграждането на нови трасета. В допълнение са вложени над 150 000 лв. за хоризонтални отоплителни инсталации и вътрешни инсталации за битова гореща вода. По проект за иновации ще се инвестират 250 000 лв. през 2014 г., като в следващата година предстои да бъдат инвестирани допълнително 750 000 лв. (49% са финансирани от ЕС). За 2015 година се предвижда присъединяването на нов жилищен комплекс (160 апартамента), като първите 80 ще са готови до края на 2015 година. Инвестицията за 2015 г. възлиза на 350 000 лева. За нови абонатни станции и присъединяване на отказали се клиенти се предвиждат общо 500 000 лева.
От "Далкия Варна" напомниха, че клиентите са в центъра на тяхната стратегия. Търговската политика на компанията е изцяло насочена към повишаване на удовлетвореността на клиентите чрез въвеждането на политики за прозрачност и качество на услугата. Във връзка със старта на новия отоплителен сезон, от 01.09.2014 г. "Далкия Варна" въвежда нов метод за плащане, представляващ пределна равна месечна вноска за отопление от 3 лв. на квадратен метър на месец с ДДС. Чрез индивидуални договори, "Далкия Варна" ще предлага на клиентите си решения, които ще направят месечните им фактури по-разбираеми и прогнозируеми.
"При изразходване на по-малко енергия от заплатената за сезона, "Далкия Варна" ще върне надвнесените суми за отопление на съответния апартамент. При изразходване на повече от заплатената енергия, разликата остава за сметка на дружеството. Лимитираната сума за плащане не се влияе от начина на разпределение на енергията в сградата. За улеснение на клиентите, плащането е разсрочено на шест равни месечни вноски," обясни Орлин Пенков, ръководител отдел "Клиенти, топлопреносна мрежа и развитие".
Компанията продължава и кампанията си за подмяна на инсталациите за топла и студена вода на жилищните сгради в гр. Варна с нови, енергоефективни тръби, с поставяне на изолация. Ползите за клиентите са намаляване на риска от аварии, по-добро качество на услугата и намаляване на цената за подгряване на 1 м³ битова гореща вода (БГВ). Като част от кампанията, "Далкия Варна" прилага търговска отстъпка от 6 месеца безплатно подгряване на БГВ за апартаментите с подменени щрангове, както и възможност за социално слабите клиенти да бъдат подпомогнати, чрез разсрочено плащане на разходите. От началото на 2014 г., над 60 жилищни входа са с вече подменени щрангове, като вследствие на проекта над 500 нови клиента (8%) са се включили за ползване на услугата БГВ.
Орлин Пенков представи и резултатите от първите хоризонтални вътрешни отоплителни инсталации (ХВОИ) в панелни блокове: "Повишихме клиентската удовлетвореност, чрез индивидуално измерване, което внася яснота и разбиране на процеса по разпределение на енергията. Чрез възможността за индивидуално регулиране на потреблението на всеки апартамент, намалихме дела на сградната инсталация спрямо общата потребена енергия от сградата средно от 37% до 13%, като при уплътнени сгради този процент достига нива под 6%".
От дружеството подчертаха, че непрестанно търсят нови начини за оптимизиране на процесите и улесняване на комуникацията с клиента. Ето защо, от компанията насърчиха своите клиенти да се възползват от наскоро въведената СМС-информационна услуга за своевременно уведомяване за нови търговски предложения, възникнали аварии и фактури със забавено плащане. |