Данаил Папазов: Опитваме се пристанище Варна да излезе от "Б" отбора, да бъде забелязано
За бъдещето на пристанище Варна трябва да се търси развитието на цял логистичен парк, който да бъде на територията на порта. Това каза капитан Данаил Папазов - изпълнителен директор на Пристанище Варна.
На територията на логистичния парк ще могат да се развиват производства и да се използва това, че пристанище Варна е митническа зона. Съответно могат да се развият транзитни производства, които са с активно усъвършенстване и могат да намерят една модерна схема за решаване в пристанище Варна.
Според Данаил Папазов - за това се изискват изключителни усилия не само на пристанищните специалисти, то трябва да бъда разбрано от местната администрация и на национално ниво. "На последните срещи, на които съм присъствал за инфраструктурни решения в България, непрекъснато се говори само едно и също нещо - как ще се развиват всички магистрали, как ще се развиват ж.п. пътищата и забележете - всичките са в Южна България. Районът на Северна България, като че ли изостава. Смея да твърдя, че товарите отиват там, където е населението, където концентрацията на население е най-голяма. На Балканския полуостров това са няколко центъра, главно около столиците", каза Данаил Папазов.
Като най-населено място на Балканския полуостров Данаил Папазов даде за пример района Букурещ - Гюргево-Русе, което е само на 200 километра от пристанище Варна - Запад, толкова са километрите и от Констанца.
"След влизането на България в Шенген практически няма да има граница. Какво пречи на пристанище Варна, което е с изключителни възможности, да се бори за пазара на румънските стоки. И сега много от румънските стоки минават през пристанище Варна", коментира Данаил Папазов.
Другото направление, в което може да се работи като дестинация, е Белград - населено място, което практически дава много голяма възможност за доставка на стоки. Следващото направление е София. " Ако направим един 500 - километров кръг от тези дестинации, излизат пресечните точки, където би трябвало да бъдат разположени логистичните центрове - там, където може да се сменя вида транспорт. Излизат нашите пристанища -Лом, Русе и Варна", допълни Папазов.
Според него - това са местата, където логистичните паркове трябва да се разгърнат с особена важност и ще дадат възможност за обработка на товари и за производства на стоки. "Това обаче е изоставено като политика в момента в България и малко ни привежда в "Б" отбора на страната. Но ние правим всичко възможно действително от нашата камбанария и с нашите възможности да правим така, че пристанище Варна наистина да бъде забелязано и смея да твърдя, че през последните 10 - 15 години постигаме много добри резултати и заедно с наличието на фериботния комплекс, който е в близост до Варна - Запад, правят един комплекс, който дава възможност за голям потенциал в нашия регион за обработка на стоки и товари от направления Средна Азия към Западна и Централна Европа", допълни Данаил Папазов.
Източник: Радио "Фокус"