По принцип нормативни промени в рамките на сегашния закон са необходими. Предложените текстове в законопроекта са сравнително добри и дават по-големи възможности за бизнеса.
За мен обаче особено важна е необходимостта от цялостна реорганизация на сектора пристанища, която може да стане само с нов закон. В него трябва да се изключва участието на ДП "Пристанищна инфраструктура" и то да се превърне в пристанищна власт, администрация или нещо подобно, каквато е практиката в Европа. Аз много пъти съм казвал, че е крайно време да се обсъди нов закон за пристанищата, който ще закрие "Пристанищна инфраструктура". Създадената с новия закон пристанищна власт може да бъде формирана на основа на сегашното предприятие. Тук искам да подчертая, че причините за това не идват от там, че хората в "Пристанищна инфраструктура" не си вършат работата - напротив. Но действително има много препъникамъни в сегашния закон и крайно време е той да бъде променен и да се направи истинска пристанищна власт. Така ще се разграничат отговорносттите на съответните служби, които се занимават със стопанисването на пристанищната дейност, с границите на пристанищата. Все неща, които са много важни. Практиката отдавна показва, че това не може да стане в рамките на сегашния закон. Трябва да бъде изцяло нов и се надявам това да стане възможно най-скоро.
Иначе сегашните промени в този вид на закона са назрели и правилно е да бъдат приети. С тях се облекчава начинът на концесиониране, а също и процедурата по строителството на нови терминали и особено на подводни съоръжения, което навярно е във връзка с изграждането на газопровода "Южен поток", на новите газови находища, които страната ни ще подготвя в близко бъдеще. Това са много полезни текстове, дават по-голяма гъвкавост на закона. Те, разбира се, ще останат и при един нов закон, защото са правилно направени.
Смятам, че освен за пристанищата е нужен нов закон, който да се раздели на морето и реката. Проблемите на реката и на морето са различни и не бива законово да се смесват като тематика. Със сегашния мега закон, за да се облекчи една процедура на реката, се връзват ръцете на морето и обратно. Трябва тези неща да се канализират и крайно време е Министерството на транспорта да започне да работи по новия закон.