Съоръжението трябва да се намира между Казашко и Белослав, където ще се свърже с магистрала "Хемус". Така транзитният трафик ще бъде изведен извън града.
Втори Аспарухов мост е необходим и той трябва да бъде част от автомагистрала "Черно море", смята бившият шеф на варненското пристанище и ексминистър на транспорта. Според Папазов трасето на магистрала "Черно море" трябва да се разглежда като цяло с втори мост над езерото. Само тогава може да се избере оптималният вариант. А мост, направен в нищото, би бил скъпо и нецелесъобразно съоръжение.
Изключително важно е магистралите "Хемус" и "Черно море" да се свържат в една точка и тя да се намира край Варна, но да не ощетява движението на варненци.
"Във Варна от дълги години спорим за това кое къде да бъде и нищо не правим. Крайно време е да не се спори как да се развива Варна, а да се следва логиката. Градът се развива край морето и там трябва да се развиват всички индустриални дейности, движението може да се отпушва с големи инфраструктурни проекти като мост или тунел, изтъкна общинският съветник.
След първите дни на хаос по Аспаруховия мост беше въведено по-добро регулиране, но то не води до по-добри резултати. Към момента единственото нещо, което може да се направе, е по-добро регулиране на контролните органи, които да пропускат в различни периоди в двете посочи, смята бившият транспортен министър. По думите му няма подходящо време за ремонт на моста. Зимата не става за ремонт, а лятото е туристически сезон.
Според Данаил Папазов идеята за шлюзово съоръжение под моста е "фантастична". Тунелът е много добра идея, която, ако бъде реализирана, ще отпуши движението в града. Подземното съоръжението може да бъде направено на дълбочина минимум 16 метра дълбочина, посочи специалистът.
Идеята за градски морски транспорт може да бъде реализирана, ако има интерес. Трябва да се намери инвеститор, който да вложи пари в скъпи съоръжения като пасажерски кораби, е мнението на бившия пристанищен директор.
Идеята пасажерският кораб "Атанас Димитров" да стане част от схемата за обществен транспорт е екзотична. Корабът е бавен, трудно маневрира и по-скоро може да изпълнява туристически функции или да разходи някаква делегация.
Фериботна връзка е вариант, но наемът на такъв кораб е сериозен. Има много частни компании, които биха реализирали подобен трафик, но има много разрешителни и процедури, които трябваше досега да бъдат задействани.
"Много хора във Варна прегръщат проекта за интермодалния терминал. Прегръдката е толкова тежка, че става нелицеприятна за варненци", коментира Папазов.
За този проект се говори още от времето, когато шеф на пристанището беше Богдан Караденчев, разкри Папазов. Той окачестви себе си като радетел на идеята за терминала, проектът за който е пред приключване.