"Вариант е магистралата да бъде припозната като такъв коридор. Или да бъде финансирана от кохезиония фонд за регионално развитие, т.е. по оперативна програма "Регионално развитие". Ако бъда съвършено искрен, не може голяма част от средствата за регионално развитие да отидат за тази магистрала. Третият вариант е държавно финансиране. Четвъртият на концесия", обясни министър Дончев. В плана на правителството за 2013 г. обаче магистрала "Хемус" е записана в графата "други източници на финансиране".
При решение аутобанът да бъде завършен на концесия частна фирма ще инвестира в строежа, а след това ще има право да събира такса за преминаването по пътя. След изтичане на 25 или 30 години магистралата ще бъде предадена на държавата.
Вече има интерес от страна на чуждестранни инвеститори да довършат отсечката от Ябланица към Варна, обясни министър Томислав Дончев, но не коментира колко и кои са дружествата. В някои европейски страни магистралите са заградени с бариери, които се вдигат само ако в колата има специален чип. Водачите го получават при плащане на таксата.
"Таксата може да е еднократна. Може и да има абонамент. Рано е да се коментира някакъв размер", каза още министър Дончев.
Източник: в. "Монитор"