Делата са за инциденти на пътя, станали в периода 2008-2011 г. Застрахователи не са успели да спечелят само едно от 16-те подобни дела тази година, показва справката. Магистратите приемат, че общината като стопанин на градската пътна мрежа следва да полага грижи за собствеността си, а това включва и отстраняването на дупките. Съдейки кметството, застрахователите целят да си възстановят разходите, направени за обезщетяване на водачи, претърпели щети след попадане в улични дупки. Има и няколко дела, при които инцидентите са станали не заради дупка на пътя, а след падане на кола в необезопасена шахта на пътното платно.
Спукани гуми, изкривени джанти и щети по ходовата част са най-често срещаните повреди. Сумите, които Община Варна е осъдена да заплати, варират от 86 лева до няколкостотин лева.
Десетки дела срещу Община Варна са водили застрахователите и миналата година. Най-голяма сума, която кметството е било осъдено да заплати, е за Бентли Континентал ГТ. След попадане в дупка на бул."Левски", през юли 2010 г. луксозната кола е спукала две гуми, а джантите са били пукнати. Щетите са били оценени на 8554 лева, които в крайна сметка трябва да плати Общината, според спечеленото на първа инстанция гражданско дело на застрахователя срещу собственика на пътя.
Съдът обаче не е уважил иск на гражданин, които претендира за 5190 лева обезщетение заради потрошен в необезопасена канализационна шахта Фолксваген Голф. Според съдебното решение шофьорът дори трябвало да плати съдебните разноски на Общината в размер от 457 лв.
Миналата година обаче друг варненец успял да осъди кметството. Неговото Рено Клио пострадало след попадане в дупка, пълна с вода. Присъденото обезщетение е в размер на 604 лева.
Няколко дела за потрошени в дупки коли има заведени и срещу Агенция "Пътна инфраструктура". И тук в повечето случаи застрахователите излизат победители в съдебния спор, сочат постановените съдебни актове.