© Varna24.bg | | Известният макроикономист и международен финансист - лондонският професор Димитър Иванов, е подсигурил бизнес-проект чрез, който ще бъде възродено варненското корабостроене. Това съобщи днес Владимир Дичев (Федерация на свободните граждани) по време на пресконференцията на "Десните хора на Варна за десния кмет Иван Портних". Той съобщи и новината, че неправителствената организация на проф. Иванов - Национален съюз за нова България също подкрепя десният кандидат за кмет на Варна - Портних. "Проф. Иванов от край време се занимава с различни бизнес проекти за цял свят, но в момента е канализирал усилията си към България. От две години един от тези проекти, който вече е спечелен, е за възраждане на корабостроенето. В началото проекта за корабостроене бе предвиден за Балканския полуостров, за Хърватска. В последствие екипа на професора успя да го пренасочи към България. Сега вниманието на този екип, който ще възражда корабостроенето у нас, вече е насочено конкретно към община Варна.
Това е изключително важно, всеки втори варненец е свързан с морето, с корабоплаването, кораборемонта. Ние сме морската столица на страната. От около 15 години кризата в родното корабостроене е факт. До преди това световноизвестната варненска корабостроителница беше втората в Европа. Произвеждаше по 10 кораба на година и хранеше половин Варна. Със смяната на различните партии, които се упражняваха във властта, се стигна и до кризата в корабостроенето.
В момента се дискутира построяването на чисто нова корабостроителница на територията на община Варна. Правят се проучвания и сондажи как да стане. Също така не е подмината и възможността, след разговори с настоящите акционери във варненската корабостроителница Булярд, евентуално да се осмисли дали тя може да бъде закупена отново и реконструирана изцяло, за да може да върне надеждите на варненци.
Корабостроителницата е едно структуроопределящо предприятие както за Варна, така и за цялата страна. Навремето са работили над 5 000 души във варненската корабостроителница. Това ще е нашият отговор и за борбата ни с безработицата в града. Обслужващите екипи са още толкова на брой, плюс семействата на работещите... вече говорим за 45-50 000 души, които биха могли да работят в областта на новото корабостроене в страната.
Надяваме се нашият кандидат от десните сили - технократът Иван Портних, да бъде новият кмет на Варна. Тогава икономическите екипи на проф. Иванов ще дойдат във Варна, ще проведат срещи с ръководството на общината, както и с ръководството на Общински съвет, за да решим най-добрият вариант за реанимиране на българското корабостроене, което ще създаде хиляди работни места. В тези разговори ще участват и гражданските организации, за да има пълен контрол и всичко да бъде прозрачно", разясни Владимир Дичев.
Бившият главен конструктор на корабостлоителницата Димитър Илков (Радикалдемократическа партия), коментира, че в резултат на погрешни управленски решения, откровена корупция и неправилни икономически теории се е стигнало до упадъка на морския бизнес във Варна.
"Най-напред се ликвидира корабостроителницата и в момента от нея има само някакви останки. БМФ навремето имаше над 150 кораба, в момента нямат и 50. Екипажите плават под чужд флаг, офицерския състав при съответното добро заплащане. Навремето корабостроителницата и кораборемонта бяха едно и също нещо, имаше институт по корабостроене, институт по корабна механика, единствено това остана понеже мина под шапката на академията, иначе всичко е ликвидирано. Очакваме с избора на десният кандидат Иван Портних и с помощта на професор Иванов да възродим морския бизнес във Варна", каза още Димитър Илков. |