"Проф. Иванов от край време се занимава с различни бизнес проекти за цял свят, но в момента е канализирал усилията си към България. От две години един от тези проекти, който вече е спечелен, е за възраждане на корабостроенето. В началото проекта за корабостроене бе предвиден за Балканския полуостров, за Хърватска. В последствие екипа на професора успя да го пренасочи към България. Сега вниманието на този екип, който ще възражда корабостроенето у нас, вече е насочено конкретно към община Варна.
Това е изключително важно, всеки втори варненец е свързан с морето, с корабоплаването, кораборемонта. Ние сме морската столица на страната. От около 15 години кризата в родното корабостроене е факт. До преди това световноизвестната варненска корабостроителница беше втората в Европа. Произвеждаше по 10 кораба на година и хранеше половин Варна. Със смяната на различните партии, които се упражняваха във властта, се стигна и до кризата в корабостроенето.
В момента се дискутира построяването на чисто нова корабостроителница на територията на община Варна. Правят се проучвания и сондажи как да стане. Също така не е подмината и възможността, след разговори с настоящите акционери във варненската корабостроителница Булярд, евентуално да се осмисли дали тя може да бъде закупена отново и реконструирана изцяло, за да може да върне надеждите на варненци.
Корабостроителницата е едно структуроопределящо предприятие както за Варна, така и за цялата страна. Навремето са работили над 5 000 души във варненската корабостроителница. Това ще е нашият отговор и за борбата ни с безработицата в града. Обслужващите екипи са още толкова на брой, плюс семействата на работещите... вече говорим за 45-50 000 души, които биха могли да работят в областта на новото корабостроене в страната.
Надяваме се нашият кандидат от десните сили - технократът Иван Портних, да бъде новият кмет на Варна. Тогава икономическите екипи на проф. Иванов ще дойдат във Варна, ще проведат срещи с ръководството на общината, както и с ръководството на Общински съвет, за да решим най-добрият вариант за реанимиране на българското корабостроене, което ще създаде хиляди работни места. В тези разговори ще участват и гражданските организации, за да има пълен контрол и всичко да бъде прозрачно", разясни Владимир Дичев.
Бившият главен конструктор на корабостлоителницата Димитър Илков (Радикалдемократическа партия), коментира, че в резултат на погрешни управленски решения, откровена корупция и неправилни икономически теории се е стигнало до упадъка на морския бизнес във Варна.
"Най-напред се ликвидира корабостроителницата и в момента от нея има само някакви останки. БМФ навремето имаше над 150 кораба, в момента нямат и 50. Екипажите плават под чужд флаг, офицерския състав при съответното добро заплащане. Навремето корабостроителницата и кораборемонта бяха едно и също нещо, имаше институт по корабостроене, институт по корабна механика, единствено това остана понеже мина под шапката на академията, иначе всичко е ликвидирано.
Очакваме с избора на десният кандидат Иван Портних и с помощта на професор Иванов да възродим морския бизнес във Варна", каза още Димитър Илков.