98 % от таксиметровия бранш не плаща осигуровки и данъци и от таксиметрова дейност в държавната хазна на влизат данъци и осигуровки. Това е така защото този превозвач с един печат и с един химикал прави месечни заверки на пътните книжки. Това заяви за Радио "Фокус" - Варна Димчо Иванов от таксиметров синдикат "Авто - 94" - Варна.
Той допълни, че таксите за това са различни - започва се от 10 лева и се стига до 60. "Представите си ако превозвачът има 400 водача от негово и ме и като заплатят 60 лева, това са 24 000 лева на месец. Това е най-чистия бизнес - без никакви капиталовложение, без никакви инвестиции, с един химикал и с един печат инкасират страшно много пари и това е години наред.
Със Закона за автомобилните превози и с неговото тълкуване, още тогава, една шепа превозвачи станаха супер богати на гърба на таксиметровите шофьори, които плащат единствено печата и лизинга на колата и абсолютно нищо друго, нито осигуровки, нито данъци.
Те години наред не могат да ползват болнични. Когато се разболеят, защото те и здравни вноски не плащат, защото няма как и да оцелеят след всички тези плащания на всички тези лапачи, които години наред работят на гърба на таксиметровите водачи.
Те нямат нито болнични, нито отпуски, те просто са роби, които работят така от много години - да мине ден, да дойде друг. Тези хора, които сега упражняват таксиметрова дейност, след години, когато дойда време за пенсия, те няма да получат нито пенсия, нито нищо и ще трябва да ровят в кофите за боклук. Това направиха тези хора и този Закон за автомобилните превози в частта за превозвачи и за това са виновни всички правителства до сега. Без изключение", посочи още Димчо Иванов.