Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Бизнес
Криминални
Институции
Други
Читателски
Директор в Е.ОН: Не можем да кредитираме клиентите си
Автор: Екип Varna24.bg 17:34 / 10.11.2010Коментари (0)1077
© Varna24.bg
Интервю с Боряна Пенева, директор Дирекция "Управление на вземанията" на Е.ОН България:

- Госпожо Пенева, какво означава за компанията клиентите да не заплащат сметките си за ток в срок?

Неплащането на задълженията за електроенергия от някои клиенти е против интересите на всички останали. Събирането на задълженията обезпечава финансовата стабилност на компанията, което от своя страна е гаранция за сигурно и надеждно електроснабдяване и за качествено обслужването на всички клиенти.

Компанията не може да позволи да кредитира нередовните си клиенти. Не би било справедливо спрямо всички, които изпълняват задължението си да плащат навреме. Ето защо Е.ОН България поставя като много важна задача събирането на задълженията от клиентите.

- Икономическата криза доведе ли до влошаване на събираемостта?

Това несъмнено дава отражение и се наблюдава тенденция все повече клиенти да забавят плащането за потребената от тях електроенергия. Причините за това са различни и индивидуални, опитваме се винаги да търсим решение за преодоляването на проблемa заедно с клиента, включително предлагаме съвети за по-ефективно потребление на енергия.

Ако разгледате електрическите уреди, които ползвате у дома и си зададете въпроса дали ефективно консумирате електроенергията, ще останете учудени от това колко голям би бил ефектът за намаляването и контролирането на сметката, ако се опитате да спазвате дори и няколко простички правила за икономично и ефективно потребление на електрическата енергия.

- Все пак, ако клиентът не заплати сметката си какво ще последва?

Ако клиентът не заплати сметката си навреме (за всички битови клиенти срокът е 25-то число на месеца) компанията изготвя и изпраща писмено предизвестие, с което напомняме за неизпълнените задължения към нас и посочваме дата, след която следва прекъсване на захранването. Факт е, че по-голямата част от клиентите плащат след получаване на писмото, други се свързват с нас с искане за разсрочване на задължението. За съжаление, за останалите пристъпваме към процедура по прекъсване на захранването, като мярка да се ограничи натрупване на още дългове и по този начин се намаляват щетите за компанията.

- А какво се случва, ако клиентът не плати въпреки прекъсването?

Закъснението и неспазването на сроковете за плащане определено не е в интерес на клиентите, тъй като върху дължимата сума се начисляват лихви. Допълнително клиентът трябва да плати такса за възстановяване на електрозахранването. Всичко това е свързано с допълнително време и разходи, които клиентът рискува да си причини, заедно с битовите неудобства от прекъсването на тока.

В случите, когато и прекъсването на електрозахранването не дава резултат активно използваме възможностите, които ни дава съдебното производство. Клиентът получава покана за доброволно плащане, което е първият етап по процедурата за съдебно производство. За тези клиенти са изчерпани възможностите на извънсъдебните методи и се налага работа със съдия-изпълнител.

- По какъв начин хората могат да научат как и кога да си платят сметките, за да не се стига да такива случаи?

Компанията предлага на клиентите си няколко начина да се информират за размера на задълженията си. На цената на един градски разговор, те могат да се свържат денонощно с нашия Телефонен център на 0700 161 61. Другата възможност е да посетят интернет страницата на компанията или да изпратят SMS на номер 1611. Използвам случая да напомня на клиентите да ни информират при промяна на адреса за кореспонденция, телефон за връзка или при смяна на собствеността. Тази информация може да получим единствено от тях, а тя е необходима, за да поддържаме по-добра кореспонденция с тях. По този начин ще можем да им предложим по-качествено обслужване и по-ефективно информиране.

Искам да призова нашите клиенти да заплащат сметките за електрическа енергия навреме, да не оставят това задължение за последния момент; да се възползват и от алтернативните начини за заплащане, като директен дебит, банкови преводи или интернет плащане, които преди всичко са удобни и спестяват време.

И в заключение ще кажа още веднъж - за да си спестите време и средства, следвайте съветите за икономично и ефективно използване на електрическата енергия, плащайте сметките си редовно, плащайте в срок.









Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Избори в САЩ
Сътресения в БСП и избор на нов председател
Кабинетът "Желязков"
Бюджет 2025
Газови доставки
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: