Една година след пускането в експлоатация на "синята" зона във Варна приходите надминават очакванията, съобщи за Varna24.bg шефът на ОП "Паркинги и синя зона" Младен Иванов.
"Нямам точна справка колко са до момента приходите, но са много над това, което ние сме бюджетирали. Средно на ден приходите са около 8 хил. лв. от кратковременно паркиране. До момента поставяхме по 60 скоби на ден, докато бяхме с четири автомобила. Вече ще сме с 8, така че хората, които паркират за малко и си мислят, че няма да бъдат сканирани с нашите устройства, е много възможно да се озоват със скоба на автомобила. Призовавам всички да паркират правилно и да си заплащат", каза Младен Иванов.
Той коментира още, че към настоящия момент все още се разглежда предложението да има "синя" зона и в почивните дни. Според него трябва да се направи сериозна публична дискусия, да се съберат мнения и тогава да се реши.
Припомняме, че от вчера ОП "Паркинги и синя зона" ще използва 18 нови електромобила за контрол в "синята" зона. Ето какво каза кметът при представянето на новите коли:
"Защо електромобили? Дейността на предприятието е в централната градска част и целта, е подобряване на атмосферния въздух като част от политиките на общината в тази посока.
Автомобилите са закупени с финансов инструмент от Европейската банка за възстановяване и развитие. Стойността е около 1 млн.лв. Успоредно с електромобилите изграждаме и 31 зарядни станции за електромобили, като 9 ще са за нуждите на предприятието, което обслужва синята зона и 22 двойни станции, където ще могат да зареждат едновременно 44 автомобила. Те ще са разположени в централната градска част и ще бъдат безплатни за собствениците на електромобили.
Това е стимул от страна на общината за използването на този екологично чист транспорт. Знаете, че общината кандидатства за закупуването на нови електробуси с идеята, че това са реални мерки за замърсяването на атмосферния въздух, който дишаме всички. С тези автобуси ще обновим изцяло автопарка на "Гравски транспорт". По предните проекти имаме закупени 85 нови автобуса и 30 тролейбуса и с тези новите ще можем да кажем, че автопарка на градски транспорт е обновен.
Електроавтобусите ще имат пробег над 230 километра на денонощие, което значи, че с едно 4-часово зареждане през нощта ще могат да обслужват безпроблемно през деня линиите, по които ще се движат. Отделно изграждаме електространции за електробусите. Такива ще има в депото на "Градски транспорт" и на двата обръщача на "Почивка" и във "Владиславово".
Връщайки се към електромобилите, всички добре знаем, че това е транспорта на бъдещето. Разходът на 100 км. пробег на тези автомобили е между 1 и 2 лева без допълнителни средства за масла и филтри. Разбирате колко са икономични, освен и екологични. За да стимулира общината електротранспорта изграждаме нови 22 станции, за собствениците на електромобили има безплатна "синя" зона и облекчени данъци, това са конкретните мерки. Електромобилите са само за контрол за паркирането в "синята" зона", каза кметът.
Той допълни, че пазширението на зоната върви по план и след оправяне на процедурите ще бъде въведена в широк център. За рехабилитацията на уличната мрежа в обхвата на втория етап върви обществена поръчка. Едва след приключването на тази процедура ще бъде въведена в експлоатация и зоната в широк център, каза кметът.
На този етап местата за електромобилите се използват от всички, но на тези места ще бъдат поставени зарядните станции, допълни Младен Иванов, шеф на ОП "Паркинги и синя зона".