Общата стойност на инвестицията на "Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт" АД в Терминал 2 на летище Варна и свързаната с терминала инфраструктура е над 75 млн. лв.
В процеса на проектиране и строителство бяха заети над 1000 работници и служители, а изграждането и оборудването осигури поръчки на редица малки и средни фирми. Освен терминала и прилежащата инфраструктура, бяха изградени ново водоснабдяване, ново електроснабдяване, дъждовен колектор и др. Бе направено и ново перонно осветление, както и разширение на перона.
След старта на оперативната работа на новото съоръжение, което се планира след приключване на дейностите, свързани с изместване на трафика, всички пътници на летище Варна ще се обслужват в новия терминал.
Сградата се простира на площ от около 20 000 кв. м., което е около 3 пъти по-голяма площ за обслужване на пътниците от стария терминал. Новото съоръжение е проектирано, така че да отговаря напълно на нуждите на летище Варна и характерния за летището трафик. Терминал 2 разполага с обширни зони за пристигащи и заминаващи пътници, модерни системи за обслужване на пътници и багаж, атрактивни търговски зони и комфортни открити пространства.
Приложена е най-модерната линия за интериор и управление на системите за обслужване на пътници и багаж, с пълна интегрираност на отделните системи и електронно измерване и регулиране на процесите в терминала. Енергоефективност и гъвкаво разпределение на пространствата допълват предимствата на новата сграда.
Терминал 2 на летище Варна е проектиран така, че да може да се използва в зависимост от пътникопотока във всеки един момент, а при необходимост капацитетът да бъде допълнително увеличен като разширение към вече съществуващата архитектурна част.
Проектът, дело на известни световни проектанти и дизайнери, цели запазване на ваканционното настроение на пътниците по време на целия им престой на летището, в съчетание с характерни елементи от българската архитектура и природа.
В проектирането и строителството на терминала участваха известни в световен мащаб фирми от четири държави - България, Германия, Великобритания и Турция. Новият пътнически терминал бе проектиран от английски архитекти със съдействието на техни български колеги (известното архитектурно бюро Паскал и Уотсън и българските им колеги от СавантЕлбул). Строителството на Терминал 2 бе реализирано от българо-турския консорциум ТИЕ-ИЧТАШ за около 20 месеца, а управление и контрол осъществи германската компания Шуслер План.