Мегапроектът е на път да получи окончателно одобрение, при това в почти същите параметри, които са били заложени преди година. От набелязаните 11 компонента 10 бяха запазени. Отпаднаха единствено плановете за развитие на тролейбусния транспорт. За него разчитаме да получим финансиране през следващия програмен период, уточни д-р Радушев. Той припомни, че община Варна е преминала през много перипетии. Консултантите ни предложиха дори варианти за преустановяване на тролейбусния транспорт в града. Мотивът бе, че той е по-ограничен като мобилност, а същевременно излиза скъпо. Със сумата, с която сега ще купим 30 съчленени и 40 соло автобуса, можем да си позволим почти двойно по-малко тролейбуси, изтъкна общинският шеф. С категоричното си решение за запазването на тролеите Варна ще разчита на бъдещите възможности за еврофинансиране. Със средства от ЕС могат да бъдат закупени не само нови тролейбуси, а и да бъде обособен скоростен коридор по направлението север - юг, който да гарантира по-бързото предвижване и на тролеите, увери още д-р Радушев.
Според него на по-късен етап би могла отново да се обмисли идеята за лека железница. Тя е била включена в анализа към проекта по изрично настояване от консултантите, но необходимите за целта 240 млн. лв. се оказали непосилен разход по програмата.
Източник: в. "Черно море"