До една седмица ще бъде готов Докладът по оценката за съвместимост с НАТУРА 2000. Това стана възможно, след като РИОСВ - Варна, и Министерството на околната среда и водите изпратиха необходимата за целта информация, съобщи за "Черно море", арх. Георги Митрев, управител на "Териториалната проектантска организация - Варна" ЕООД. По думите му, щом докладът бъде одобрен от МОСВ и проектът получи зелена светлина на съвместното заседание на националния и местния експертен съвет по устройство на територията, ще могат да се насрочат обществените обсъждания по проекта на Общия устройствен план. Според Митрев визираните от кмета Кирил Йорданов срокове за обсъжданията - след 15 юни, са съвсем реални. Той е убеден, че Варна може да има ОУП до края на годината.
Със съдействието на зам.-кмета по въпросите на транспорта Свилен Крайчев е договорено транспортно-комуникационната схема да бъде оценена и от испански експерти. Очакваме това да бъде поредното доказателство, че проектът на ОУП предлага адекватни решения на проблемите с трафика на града, съобщи Митрев. Така той отговори и на упреците, отправени от протестиращите варненци, чиито имоти попадат в трасето на бъдещия бул. "Варна". Изграждането на булеварда е заложено още в Общия градоустройствен план. Това означава, че след 1980 г. в зоната на трасето няма законно построенни сгради, освен временни постройки, поясни още шефът на "Териториалната проектантска организация - Варна".
Той се е срещал поне 3 пъти с представители на инициативните комитети на протестиращите собственици на имоти в местността Сотира и кв. "Изгрев". На срещите ни присъстваха и експерти, които също потвърдиха перспективите, които разкрива пред града новия булевард, поясни Митрев. По думите му собствениците на имотите, които ще трябва да бъдат отчуждени, са около 500. Те ще бъдат обезщетени с пари или с други парцели.
Булевардът ще обхожда Варна - като започва от магистрала Черно море - на юг, а на север ще прави връзка с Кичево, Балчик и Дуранкулак. Той ще стане част от главен път І-9, който свързва Румъния с Турция. Без него целият трафик от Южна към Северна България ще продължи да минава през центъра на Варна, коментира още Митрев.
Предвижда се бул. "Варна" да е улица от най-висок клас, с дължина 15 километра в градската си част, с 2 платна, всяко от които с по 3 ленти. Той ще „отпуши" движението в северното направление на града и ще изнесе голяма част от трафика от централната част.
Източник: chernomore.bg |