Домоуправител с благодарност: Само бързата намеса на ВиК-Варна спаси входа от фекален "потоп"
Домоуправител на жилищен вход във Варна изпрати до Varna24.bg коментар с благодарност за бързата реакция и добре свършена работа от аварийния екип на ВиК Варна. Публикуваме написаното без редакторска намеса.
"Уважаема редакция, характерно за нас българите е това, че обичаме да критикуваме, да оплюваме всеки и всичко, като често самите ние не виждаме проблема в себе си и нашите действия. Наскоро във входа, на който съм домоуправител, се появи сериозен проблем с мръсната канализация. Изведнъж от шахтите в мазето и около мивката започнаха да бълват фекални води. Целият вход замириса на тоалетна, беше непоносима смрад.
Свикахме общо събрание, за да вземем решение как да процедираме, но по закон трябваше да се изчакат няколко дни, докато трае уведомлението. Няма да ви описвам каква беше ситуацията в това време и как с противогаз се налагаше да се прибират хората във входа, да не говорим, че и домовете ни попиваха от ужасната миризма. В първия възможен ден се обадихме на дежурния телефон на ВиК –Варна, като си признавам, че не бях голям оптимист, че ще успеят да реагират бързо. Нали все някой ни внушава, че институциите не работят, че не можем да разчитаме на бърза намеса, та и аз реших, че гласът ми ще остане в пустиня.
Какво беше изумлението ми, обаче, когато след половин час пред блока ни пристигна микробус със служители на ВиК Варна, начело с ръководителя на аварийната група и негови колеги, следвани от работници с кирки. След микробуса тържествено паркира огромен специализиран камион, оборудван със сложна техника.
Момчетата търпеливо обиколиха и огледаха терена и започнаха да копаят отвън, за да разберат къде е шахтата. След това впрегнаха тежката техника и продухаха тръбите. От там извадиха огромно количество мокри кърпички, които някой от нашите мили съседи е пускал от доста време в тоалетната си. Освен любезното отношение, услугата се оказа и напълно безплатна. Затова искам да изразя своята огромна благодарност към аварийната група и ръководството на ВиК – Варна и да ви уверя, че тези хора заслужават огромно уважение. Ако не винаги могат да се отзоват светкавично, както в нашия случай, вероятно някъде има нужда от тях и работят по отстраняването на спешна авария. Затова проявете разбиране и им съдействайте, вместо да ги критикувате! Най-важното обаче е ние самите съвестно и отговорно да се отнасяме към инфраструктурата на жилищната собственост и да не допускаме нехайството ни да става повод за подобни ситуации“, гласи коментарът, изпратен до медията ни.
По повод на изпратения коментар, управителят на ВиК-Варна Валентин Вълканов коментира за Varna24.bg, че дружеството разполага с електронен регистър и денонощен диспечерски пункт. Там се подават сигналите за авария и се прави всичко възможно да се изпрати по най-бързият начин автомобил и работна група.
Гражданите трябва да са наясно, че за услугата не се заплаща, съгласно Наредба 4, чл.25, където е записано, че при комплексно застрояване на жилищна сграда или блок, канализацията вън от сградата се поддържа от ВиК Варна.
Стана ясно още, че регулярно има график, автомобилите ходят на профилактика на сградното канално отклонение и на уличната мрежа, с цел да бъдат предотвратени подобни аварии.
"При всяка възможност действаме бързо, за да предотвратим по-тежки последствия и неприятности за живеещите на дадения адрес, откъдето идва сигналът. Това, което установихме при идването си на място във въпросната жилищна кооперация, е 1 см. разместване на тръбите на границата на блока. Нямаше някакъв сериозен проблем, въпреки, че канализацията в старите панелни блокове е стара, в случая проблемът идваше от мокрите кърпички, които са предизвикали задръстването. Достатъчно е една да се закачи някъде по трасето и да запуши тръбата, когато тя стане непроходима за всичко останало. Призоваваме хората да избягват изхвърлянето на неразградими отпадъци в канализацията, за да не се налага след това не само нашата намеса, но и ползването на скъпите услуги на частни фирми, които да подменят тръбите вътре в дадената кооперация“, коментира за Varna24.bg инж. Калоян Братилов, Ръководител на ЕТР "Канализация“ към ВиК Варна.