"Посрещаме около 1000 германци на сезон, но броят им ще се удвои, ако нашата каса подпише споразумение с германските. Така ваканцията на клиентите ни ще поевтинее, както това се случва в Чехия, Словения и Унгария", обясни Красимира Георгиева, представител на "Курклуб".
От години фирмата води първите туристи по Северното Черноморие още през март и закрива сезона през ноември. Гостите са пенсионери, идват за 3-седмични балнеопочивки в 5-звездни хотели, за които плащат средно по 1200 евро. Повечето са редовни клиенти. Има и рекордьорка - 87-годишната Йоана Айзеншмит, която тази година ще почива у нас за 19-и пъти.
"Това са хора, построили Германия от руините след Втората световна война. Те не търсят отрупаните трапези. Фенове са на операта, купуват най-скъпите места", коментира Георгиева. Според нея първата група мартенски гости останали очаровани от спектакъла "Кармен денс" и премиерата на "Дон Паскуале", поставена с декори от Модена. Смутила ги обаче липсата на хартия в тоалетните и прахоляка в храма на изкуството.
"Зареждаме редовно с хартия, но тя често изчезва. А целият район край Операта, в която ежедневно има представления, е разкопан и се налага да работим в полеви условия", призова за търпение директорката на Театрално-музикален продуцентски център Даниела Димова. Според нея оперните и балетните спектакли привличат все повече чуждестранна публика - руснаци, немци и англичани.
"Хората са впечатлени от качеството на продукциите, но често се жалват, че няма удобни и евтини полети през зимата от Лондон, Париж, Берлин. Такива връзки биха включили Варна в картата на модерния в Европа сити туризъм - уикенд почивки с предплатени посещения на спектакли, музеи и винена вечер. Така ще живнат и градските хотели", каза Димова.
Надеждите на бранша са, че удължаването на сезона ще започне от следващата година, ако Министерството на туризма реализира програмата си за ранни и късни чартъри от Скандинавските страни, Германия и Англия до Варна.