Двупосочен хаос по ул. "Цар Асен"

Автор: Екип Varna24.bg
Коментари (10)
12:21 / 08.10.2014
4750
Община Варна явно не обича на варненските шофьори да им скучно. След въведената реорганизация по ул. "Цар Асен", по която вече минава и тролей, преминаването през този район на града се превръща в нервна главоблъсканица. За щастие, шофьорите засега си блъскат само главите, а не и колите, но дори няколко минути наблюдение на пътната отсечка разкриват, че това си е чист късмет, който няма да продължи вечно.

Първият и основен проблем е, че повечето водачи изобщо не си дават сметка, че ул. "Цар Асен" е двупосочна. Причината е донякъде и в тях самите, защото не е тайна, че варненските водачи обичат да карат по навик, а не според знаците. И резултатът е налице - някои се движат в насрещното, като си дават сметка за това едва като видят стрелките в лявото платно преди кръстовището с "Цар Освободител". Тогава започват опити да се престроят преди светофара, което често води до още по-голямо объркване на трафика.

Обикновено при промяна на организацията на движението, поне в първите дни, в съответните участъци има полицаи, които упътват шофьорите, които допускат грешки. Този път такива не се виждат. Зам.-кметът на Варна Тодор Иванов обаче заяви, че след въвеждането на двупосочното движение по "Цар Асен" миналата седмица е имало екипи, изпратени с такава задача на място. Дали престоят им е бил достатъчен, всеки може да прецени сам. Отделен е въпросът, че промяната можеше да бъде доста по-широко и ясно огласена, новата маркировка нанесена предварително и чак тогава да се прави реорганизацията. За сметка на това общината реши всичко да е "експериментално", което обърка доста хора ще остане ли улицата еднопосочна или не.

Друг сериозен проблем, за който няма решение за момента, е липсата на пешеходни пътеки. Пресичането на "Цар Асен" си е направо опасно, защото и пешеходците са отвикнали да се оглеждат в двете посоки. Зам.-кметът Иванов обясни, че пътеки ще има, но още не е уточнено къде точно ще са те. Затова липсват и знаците, предупреждаващи водачите за пресичащи минувачи. При всички случаи обаче пешеходните пътеки няма да са от повдигнатите, защото това може да затрудни тролеите, които вече минават по "Цар Асен" и са основната причина за реорганизацията на движението.
Наличието на електрическите превозни средства пък води до следващия недостатък - задръстванията. Опашката от автомобили на светофара на кръстовището с "Цар Освободител" често стига до средата на "Цар Асен". За да завие тролеят по булеварда, се изисква време и пространство, което усложнява и забавя придвижването на колоната, и тя расте ли расте.

Списъкът с неуредиците по "Цар Асен" може да бъде продължен още. Заради колчетата против паркиране по тротоара й, всеки спрял дори и за минута автомобил трябва да бъде заобикалян. Там пък, където няма колчета, колите се качват на тесния тротоар и пешеходците могат да минат само по платното на вече двупосочната улица. Отделен проблем са влизащите и излизащите от пресечките, които трябва да изчакват колоните.

Като цяло решението за реорганизация на движението по "Цар Асен" спокойно може да се нарече най-неудачното, което е вземано във Варна в последните години. Това мнение наскоро беше подкрепено и от Съюза на автоинструкторите. А ако някой има съмнения, нека провери сам. Само за няколко минути по ул. "Цар Асен" можете да чуете толкова шофьорски ругатни, колкото никъде другаде във Варна.

Източник: в. "Народно дело"


Виж коментарите (10)
Още новини от Новини от Варна:
Ще се задържи във Варна и утре облачно време
Катастрофа затрудни движението по АМ "Хемус" към Варна
Затвориха ул. "Кирил Шиваров" във Варна заради мач
580 години от битката при Варна: Парк-музей "Владислав Варненчик"...
Във Варна: Проведоха се информационни срещи за внедряване на асис...
Благомир Коцев опроверга ГЕРБ за загубата на 80 млн. лева: Кандид...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).