© Народно дело | | Община Варна явно не обича на варненските шофьори да им скучно. След въведената реорганизация по ул. "Цар Асен", по която вече минава и тролей, преминаването през този район на града се превръща в нервна главоблъсканица. За щастие, шофьорите засега си блъскат само главите, а не и колите, но дори няколко минути наблюдение на пътната отсечка разкриват, че това си е чист късмет, който няма да продължи вечно.Първият и основен проблем е, че повечето водачи изобщо не си дават сметка, че ул. "Цар Асен" е двупосочна. Причината е донякъде и в тях самите, защото не е тайна, че варненските водачи обичат да карат по навик, а не според знаците. И резултатът е налице - някои се движат в насрещното, като си дават сметка за това едва като видят стрелките в лявото платно преди кръстовището с "Цар Освободител". Тогава започват опити да се престроят преди светофара, което често води до още по-голямо объркване на трафика.
Обикновено при промяна на организацията на движението, поне в първите дни, в съответните участъци има полицаи, които упътват шофьорите, които допускат грешки. Този път такива не се виждат. Зам.-кметът на Варна Тодор Иванов обаче заяви, че след въвеждането на двупосочното движение по "Цар Асен" миналата седмица е имало екипи, изпратени с такава задача на място. Дали престоят им е бил достатъчен, всеки може да прецени сам. Отделен е въпросът, че промяната можеше да бъде доста по-широко и ясно огласена, новата маркировка нанесена предварително и чак тогава да се прави реорганизацията. За сметка на това общината реши всичко да е "експериментално", което обърка доста хора ще остане ли улицата еднопосочна или не.
Друг сериозен проблем, за който няма решение за момента, е липсата на пешеходни пътеки. Пресичането на "Цар Асен" си е направо опасно, защото и пешеходците са отвикнали да се оглеждат в двете посоки. Зам.-кметът Иванов обясни, че пътеки ще има, но още не е уточнено къде точно ще са те. Затова липсват и знаците, предупреждаващи водачите за пресичащи минувачи. При всички случаи обаче пешеходните пътеки няма да са от повдигнатите, защото това може да затрудни тролеите, които вече минават по "Цар Асен" и са основната причина за реорганизацията на движението. Наличието на електрическите превозни средства пък води до следващия недостатък - задръстванията. Опашката от автомобили на светофара на кръстовището с "Цар Освободител" често стига до средата на "Цар Асен". За да завие тролеят по булеварда, се изисква време и пространство, което усложнява и забавя придвижването на колоната, и тя расте ли расте.
Списъкът с неуредиците по "Цар Асен" може да бъде продължен още. Заради колчетата против паркиране по тротоара й, всеки спрял дори и за минута автомобил трябва да бъде заобикалян. Там пък, където няма колчета, колите се качват на тесния тротоар и пешеходците могат да минат само по платното на вече двупосочната улица. Отделен проблем са влизащите и излизащите от пресечките, които трябва да изчакват колоните.
Като цяло решението за реорганизация на движението по "Цар Асен" спокойно може да се нарече най-неудачното, което е вземано във Варна в последните години. Това мнение наскоро беше подкрепено и от Съюза на автоинструкторите. А ако някой има съмнения, нека провери сам. Само за няколко минути по ул. "Цар Асен" можете да чуете толкова шофьорски ругатни, колкото никъде другаде във Варна.
Източник: в. "Народно дело" |