© | | Решението на Държавната комисия за енергийно и водно регулиране (ДКЕВР) за цените на електроенергията, влязло в сила от 1.07.2008 г., оказва значителен финансов натиск върху компанията, поради небалансираното разпределение на увеличението на цените на електроенергия в полза на НЕК и производителите. ДКЕВР не призна 47% от оперативните разходи на компанията, които включват две много важни части от нейните разходи - поддръжката на електроразпределителната мрежа и заплатите на служителите.„Оптимизацията на дейностите на Е.ОН България е единственото решение, което дава възможност на компанията да се справи със сериозната ситуация, пред която е изправена. В тази връзка, Е.ОН България разработи програма за реорганизация, целяща повишаване на ефективността на работните процеси и оптимизация на броя на заетите в тях служители", заяви г-н Мартин Краус, член на Управителния съвет на компанията, по време на бизнес закуска с медиите във Варна на 28 август 2008 година.
За да подобри ефективността на своите екипи, Е.ОН България въвежда GPS система, което ще доведе до намаляване на времето за придвижване чрез оптимизиране на маршрутите и управлението на екипите. Освен това, Е.ОН България инвестира в ново оборудване, телекомуникации и телемеханика на своите подстанции. „До декември 2007 г. автомобилният парк на компанията се е увеличил с 328 автомобили, от които 169 са с висока проходимост, а 30 автомобила са дарени на Е.ОН България от сродни дружества от концерна. Всички автомобили и техници на компанията са снабдени с необходимото модерно оборудване и инструменти и това е видно от резултатите на компанията", заяви г-н Краус.
За периода от месец януари до юли 2008 г. броят на прекъсванията за клиент във Варненска област са намалени на 2.09 от 2.88, регистрирани за същия период на 2007 година. За цялата територия на Е.ОН България средната продължителност на прекъсванията на клиент за 2007 г. е 244 мин., което по- малко от квотата от 259 мин., определена от ДКЕВР за същия период. В резултат на огромният натиск от нови клиенти за присъединяване и бързо икономическо развитие на региона, в който развива своята дейност, Е.ОН България постоянно разширява своята електроразпределителна мрежа чрез инвестиции в нови съоръжения. Броят на новите присъединявания за първата половина на 2008 г. достигна 2890, което значително надвишава цифрата за предишни години.
„Инвестиционният ни план за 2008 г. включва изграждането на 153 км въздушни и кабелни линии, на една подстанция, 195 трафопоста и 6 възлови станции, така че обвиненията, че електроразпределителната мрежа не е поддържана добре след приватизацията на дружествата, са напълно безпочвени", заяви г-н Пааш, председател на Управителния съвет на Е.ОН България.
„Ще бъде извършена оптимизация на броя на служителите, без това да се отрази отрицателно върху качеството на услугите", увери г-н Пааш. Идеята на реорганизацията е да обедини специалисти с различни компетенции, да подсили обслужването по места и да подобри времето за реакция на екипите. Компанията цени високия професионализъм на своите екипи и специален метод на оценка ще измери квалификацията, опита и качеството на работа на всички служители от деветте Регионални центъра на Е.ОН България Мрежи. „Единствено на служителите, с резултати под очакваните, ще бъде предложено да се включат в програмата за доброволно напускане. Всеки един от тях ще получи компенсация между 4 и 16 нетни месечни заплати", добави той. В резултат на програмата за оптимизация на персонала, ще бъдат освободени общо 170 служители на Е.ОН България Мрежи. „Разпределението на персонала се извършва внимателно, на базата на нуждите на отделните регионални центрове. В по-малките регионални центрове броят им е намален, докато ситуацията в Регионален център Варна е различна. Там компанията ще подсили техническите екипи с 51 вътрешни служители, плюс 7 новоназначени. Това ще доведе до увеличаване на техническия персонал в Регионален център Варна от 244 на 302 души, което ще се отрази положително върху времето за реакция в случай на аварии", заяви г-н Пааш.
С цел подобряване на обслужването на клиентите си, Е.ОН България стартира кампания Директен дебит, чиято цел е да стимулира безкасовото плащане. Всеки клиент на банките ОББ, Експресбанк, ДСК, УниКредит Булбанк, Алианц Банк България, Пощенска банка, СИ Банк, Първа Инвестиционна Банка и Райфайзенбанк, може да ползва услугата, като Е.ОН България ще покрие банковата транзакционна такса за директния дебит на всички свои клиенти, взели участие в промоцията в периода 1.09. - 30.11. 2008 година. Автоматичните плащания по банков път ще спестят време и усилия, ще премахнат риска от закъсняло или пропуснато плащане и ще осигурят гъвкавост, позволявайки плащане на сметката за повече от един клиент.
От 1.09.2008 г., Е.ОН България стартира поредица от кампании, чиято цел е да помогнат на клиентите да подобрят своята енергийна ефективност и да контролират по-добре консумацията си на електроенергия. Компанията е инициатор на съвместна кампания с Technomarket и Jetcredit за подобряване на енергийната ефективност у дома. Целта на кампанията е да подпомогне клиентите на E.OН България при избора им на енергоспестяващи уреди клас А/А+ и изолационни материали. За всеки уред бяла техника, маркиран със стикера на кампанията Е.ОН Енергия+ и закупен в периода 1.09.2008 - 30.11 2008г., ще бъде предоставена специална отстъпка. В рамките на кампанията Jetcredit ще предложи намаление от 27,71% до 41,52% от оскъпяването за всеки закупен на лизинг енергоспестяващ уред на територията на E.OН България.
Тъй като енергийната ефективност е сериозна тема и част от корпоративно - социалната отговорност на компанията, Е.ОН България предоставя на своите клиенти и полезни съвети за ефективно потребление на електроенергия, с цел намаляване на техните сметки и защита на околната среда. Брошурите от кампанията ще бъдат разпространени в Центровете за обслужване на клиенти на компанията и в центровете на Комисията за защита на потребителите на територията на деветте регионални центъра. Съвети за пестене на електроенергията ще бъдат публикувани и на страницата на Е.ОН България. |